„The New York Times” likwiduje aplikację „NYT Now” z powodu jej małej popularności
Dziennik „The New York Times” zapowiedział rychłe zamknięcie aplikacji mobilnej „NYT Now” dostarczającej użytkownikom wybrane newsy i artykuły. Obecna liczba subskrybentów NYT Now na poziomie 257 tys. nie spełnia oczekiwań wydawcy.
Jak przypomina na swojej stronie internetowej „The New York Times”, aplikacja „NYT Now” została udostępniona w 2014 r. Powstała z myślą o przyciągnięciu do gazety tych internautów, którzy nie chcieli z różnych względów płacić pełnej subskrypcji za dostęp do treści w internetowym serwisie „NYT”.
W zamian za miesięczną opłatę w wysokości 8 dolarów (o połowę niższą niż standardowa subskrypcja) użytkownicy otrzymywali wybór newsów, artykułów i innych materiałów dostępnych na stronie, których rodzaj zależał od wcześniejszych wyborów i preferencji każdego internauty.
Dla wydawcy „NYT Now” miał być z jednej strony dodatkowym źródłem przychodów, z drugiej zaś rodzajem wabika przyciągającego użytkowników do „NYT”. Związani z tytułem internauci mieli później przechodzić do standardowego płatnego serwisu „NYT”.
Wydawca przyznaje jednak, że plan się nie powiódł. W momencie największej popularności w maju ub.r. aplikacja przyciągała 334 tys. użytkowników miesięcznie, od tamtej pory jednak liczba ta systematycznie malała, by w ciągu ostatnich 3 miesięcy spaść do poziomu 257 tys. odbiorców. Spadków nie powstrzymało nawet czasowe udostępnienie „NYT Now” za darmo.
Szefostwo „NYT” tłumaczy, że w tych warunkach dalsze utrzymywanie aplikacji nie ma uzasadnienia biznesowego, poza tym stosunkowo niewielu użytkowników zamieniło dostęp do „NYT Now” na pełną subskrypcję w serwisie.
Według zapowiedzi od 29 sierpnia br. aplikacji „NYT Now” nie będzie można ściągnąć, a po zakończeniu okresu abonamentowego żaden użytkownik nie będzie mógł go przedłużyć.
„NYT Now” nie jest jedyną aplikacją uruchomioną, a potem zamkniętą przez „NYT”. W 2014 r. wydawca postąpił podobnie z platformą NYT Opinion. Powodem rezygnacji z aplikacji także była jej niewystarczająca popularność wśród odbiorców.
W drugim kwartale br. wydawca dziennika „The New York Times” zanotował stratę netto na poziomie 500 tys. dolarów. O 12 procent spadły przychody z reklam, o 51 tys. wzrosła za to liczba płatnych subskrypcji internetowych.
Dołącz do dyskusji: „The New York Times” likwiduje aplikację „NYT Now” z powodu jej małej popularności