Bloober Team po premierze „The Medium” z 42 mln zł wpływów i 14 mln zł zysku
W zeszłym półroczu producent gier wideo Bloober Team osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych netto z 22,52 do 41,98 mln zł i zysku netto z 8,2 do 14,01 mln zł. Firma zapowiada premierę gry „The Medium” na konsole PlayStation 5.
O wzroście wpływów sprzedażowych Bloober Team w minionym półroczu przesądziła premiera pod koniec stycznia br. horroru psychologicznego „The Medium”. Już dzień po premierze firma poinformowała, że dotychczasowe przychody ze sprzedaży pokryły koszty produkcji i promocji gry.
- „The Medium” odniosło ogromny sukces komercyjny, ale do wyczerpania potencjału tej gry jest jeszcze bardzo daleko - produkcja w dalszym ciągu osiąga dobre wyniki, a już we wrześniu tytuł zadebiutuje na PlayStation 5. Progres, jaki odnieśliśmy na przestrzeni ostatnich lat nie jest dziełem przypadku - jasna i konsekwentnie realizowana strategia długoterminowa pozwala nam na istotny wzrost znaczenia naszej marki na światowych rynkach. Stopniowo, ale dynamicznie zwiększamy skalę naszych produkcji oraz dążymy do zapewnienia graczom doznań najwyższej jakości, bez względu na platformę, z której korzystają - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
Jako drugą przyczynę wzrostu swoich przychodów firma wskazuje współpracę z japońskim koncernem Konami. Pod koniec czerwca zacieśniono ją, strony zawarły umowę o strategicznej współpracy w zakresie „możliwości wspólnego rozwoju treści”.
W minionym półroczy ujemny wynik Bloober Team ze zmiany stanu produktów pogłębił się z -6,1 do -13,14 mln zł. W konsekwencji łączne przychody firmy zwiększyły się z 16,42 do 28,83 mln zł.
Wydatki operacyjne poszły w górę z 10,46 do 21,29 mln zł. Przełożyło się to na wzrost zysku operacyjnego z 8,12 do 13,73 mln zł, zysku brutto z 8,33 do 14,27 mln zł i zysku netto z 8,2 do 14,01 mln zł.
Bloober Team chwali się sukcesem „DARQ Complete Edition”
W komunikacie Bloober Team podkreśla, że jego spółka zależna Feardemic osiągnęła jeden ze swoich pierwszych sukcesów wydawniczych dzięki grze „DARQ Complete Edition”, która zyskała duże uznanie na konsolach Nintendo Switch i PlayStation 5.
- II kwartał stanowił przełom dla Feardemic. Poza udaną premierą „DARQ Complete Edition”, spółka znalazła szereg produkcji do swojego portfolio wydawniczego. Najważniejszą z nich jest gra „Dark Fracture”, która zadebiutuje na wszystkich platformach w 2022 roku - opisuje Piotr Babieno.
- W sierpniu prezesem spółki został Scott Millard, który posiada wieloletnie doświadczenie w branży i rynku azjatyckim. Wierzymy, że pod jego przywództwem, Feardemic stanie się rozpoznawalnym graczem na globalnym rynku horrorów - dodaje.
„The Medium” jesienią na PlayStation 5 we wrześniu
W samym drugim kwartale br. wpływy sprzedażowe netto Bloober Team poszły w górę rok do roku z 6,02 do 10,53 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów - z 2,99 do 4,8 mln zł.
Przy wzroście kosztów operacyjnych z 6,79 do 11,77 mln zł zysk operacyjny zwiększył się z 2,48 do 4,17 mln zł, a zysk netto - z 5,39 do 6,93 mln zł.
W czerwcu firma zapowiedziała, że na początku września br. „The Medium” zostanie wydane w wersji na konsole PlayStation 5, a także w wersji pudełkowej na komputery Xbox Series X|S oraz PlayStation (wydawcą jest Koch Media). Wyjątkiem jest Japonia, grze wersja pudełkowa gry na komputery i PlayStation 5 pojawi się w czwartym kwartale br., wyda ją NA Publishing.
- Od dłuższego czasu staramy się mówić wyłącznie o faktach, a nie opierać atmosfery wokół firmy na podstawie czczych zapowiedzi, które mają skłonić inwestorów do spekulacji naszymi akcjami. Tworzymy silne fundamenty - liderujemy sektorowi gier na New Connect nie tylko pod kątem przychodów i zysków, ale przede wszystkim sytuacji finansowej spółki mierzonej ilością gotówki na kontach (na koniec półrocza to ponad 26 milionów). Ta sytuacja pozwala nam więc na zrobienie kolejnych kroków rynkowych i odsłonięcia nowych kart z działaniami, które prowadzimy już od dłuższego czasu - podkreśla prezes Bloober Team.
W poniedziałek przed południem kurs giełdowy Bloober Team rósł o ponad 2 proc. Przy cenie 17,60 zł za akcję kapitalizacja firmy wynosi 311 mln zł.
Jej głównym akcjonariuszem jest TFI Rockbridge (ma walory stanowiące 23,99 proc. kapitału), natomiast do Piotra Babieno należy 11,32 proc. akcji.
Dołącz do dyskusji: Bloober Team po premierze „The Medium” z 42 mln zł wpływów i 14 mln zł zysku