The Media Insight Polska dzięki obsłudze Kauflandu z 47 mln zł wpływów i 467 tys. zł zysku
Po rozpoczęciu obsługi sieci sklepowej Kaufland w ub.r. agencja mediowa The Media Insight Polska (należąca do koncernu WPP) osiągnęła 46,95 mln zł przychodów i 466,8 tys. zł zysku netto, wobec 9,44 mln zł wpływów i 435,7 tys. zł zysku w 2019 roku.
Przychody The Media Insight Polska ze sprzedaży usług reklamowych wzrosły rok do roku z 9,36 do 46,59 mln zł, a pozostałe wpływy sprzedażowe - z 81,2 do 357,1 tys. zł. Wszystkie zostały zanotowane w kraju.
Tak duży wzrost wpływów wynika przede wszystkim z tego, że agencja z początkiem ub.r. przejęła od Zenith obsługę mediową sieci sklepów Kaufland, wiosną br. w kolejnym przetargu utrzymała to zlecenie. - Kaufland należy do rosnącej kategorii handel, na którą epidemia nie miała negatywnego wpływu - zaznaczyła w sprawozdaniu złożonym w KRS.
Wyliczyła też, że w ub.r. „skupiła się na rozwijaniu oferty hubowej opartej w głównej mierze o innowacyjne rozwiązania digitalowe dla klientów potrzebujących partnera koordynującego kampanie na różnych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej”.
Wpływy The Media Insight Polska od innych firm z koncernu WPP zwiększyły się z 81,2 do 357,1 tys. zł. Zeszłoroczną sumę w całości stanowiły przychody od agencji GroupM, do której należy 100 proc. udziałów The Media Insight Polska.
46,4 mln zł kosztów operacyjnych
Wydatki operacyjne The Media Insight Polska poszły w górę rok do roku z 8,9 do 46,37 mln zł, z czego te na usług obce (czyli głównie zakup powierzchni reklamowych) - z 8,5 do 45,73 mln zł.
Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 336,6 do 528,6 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 58,4 do 104,7 tys. zł. Spółka zatrudniała w ub.r. trójkę pracowników etatowych, tyle samo co rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wyniki zyskowności agencji nieco się zwiększyły. Zysk sprzedażowy wzrósł z 544,2 do 579,9 tys. zł, zysk operacyjny - z 528,3 do 579,9 tys. zł, zysk brutto - z 538,1 do 577,8 tys. zł, a zysk netto - z 435,7 do 466,8 tys. zł.
The Media Insight Polska ma rosnąć mocniej niż rynek
W sprawozdaniu zapowiedziano, że The Media Insight Polska w br. będzie kontynuować dotychczasową strategię zakładającą „nie tylko podtrzymanie współpracy z obecnymi klientami, ale i aktywność nowo biznesowa w rosnących kategoriach, takich jak handel i sektor farmaceutyczny, a także sektor ecommerce, którego rola znacząco wzrosła na skutek pandemii”.
Agencja chce też zachęcać swoich klientów do rozszerzania swojej komunikacji o takie elementy jak „działania ecommercowe, badania, analizy konsultingowe , czy otwarcie nowych kanałów mediowych”.
Na początku br. The Media Insight Polska wspólnie z Value Media wygrała przetarg na obsługę eObuwia i Modivo, a w maju pozyskała w taki sposób obsługę Orbico.
Agencja prognozuje, że polski rynek reklamowy zwiększy się w br. o 7-8 proc. - The Media Insight będzie rósł szybciej niż cały rynek reklamowy na skutek wygrania przetargów na obsługę klientów eObuwie i Orbico, którzy należą do rosnących graczy z sektora ecommerce - zaznaczono.
- Spółka zamierza nadal pozyskiwać nowych klientów z różnych branż. W ramach działań z największymi klientami Spółka podejmie próbę zwiększania ich aktywności online, aby wspólnie rozszerzać pola współpracy, nie ograniczając się tylko do mediów obecnie wykorzystywanych przez Klientów - dodano.
Dołącz do dyskusji: The Media Insight Polska dzięki obsłudze Kauflandu z 47 mln zł wpływów i 467 tys. zł zysku