„The Brain. Genialny umysł” ogląda 2,1 mln widzów. „Nowa specyfika w polskiej telewizji”
Nowy talent-show „The Brain. Genialny umysł” ogląda średnio 2,13 mln osób, o 620 tys. widzów więcej niż piątą edycję „Hell’s Kitchen” pokazywaną rok temu. Polsat w czasie nadawania programu jest wiceliderem rynku telewizyjnego.
Talent-show „The Brain. Genialny umysł” oglądać można w Polsacie we wtorki o godz. 20.05, począwszy od 7 marca br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech odcinkach średnia oglądalność produkcji wyniosła 2,13 mln widzów. Przełożyło się to na 13,11 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,23 proc. w grupie 16-59.
Do tej pory największą widownię, wynoszącą 2,55 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu. Drugi miał 1,94 mln osób, a trzeci - 1,90 mln.
Dla porównania, piątą edycję reality-show „Hell’s Kitchen” pokazaną rok temu w tym paśmie po trzech pierwszych odcinkach oglądało średnio 1,51 mln osób, co przełożyło się na 9,41 proc. udziału w 4+ i 14,87 proc. w 16-49. Oznacza to, że „The Brain” podnosi widownię swojego pasma o 620 tys. widzów.
Polsat w czasie emisji „Genialnego umysłu” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia” i „M jak miłość”, co przekłada się na 28,25 proc. udziału. Trzeci jest TVN („Na Wspólnej”, „Milionerzy” i początek reality-show „Agent - Gwiazdy”; 10,36 proc.), a gorzej od Polsatu wypada TVP1 (gł. „Sport”, „Pogoda”, „El Príncipe - dzielnica zła” i „Rozdarte serca”; 5,22 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
- „The Brain. Genialny umysł” to program który wprowadził nową specyfikę do polskiej telewizji - pokazuje zwykłych ludzi o niezwykłych umiejętnościach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Sibilski, prezes Endemol Shine Polska. - Wprowadzenie nowości zawsze wiąże się z procesem „przyzwyczajania” widza, badania rynku. Po pierwszym odcinku, który miał fenomenalny odbiór jesteśmy zadowoleni z oglądalności kolejnych. Formułuje się stała widownia ludzi zainteresowanych rozrywką na wysokim poziomie. Każdy kolejny odcinek będzie jeszcze bardziej nasycony wyzwaniami z którymi potrafią sobie poradzić tylko nieliczni. Ten program szuka i pokazuje polskich geniuszy - dodaje.
Talent-show „The Brain. Genialny umysł” to nowa pozycja Polsatu w wiosennej ramówce 2017 roku. W każdym odcinku programu występuje pięć osób o genialnych umysłach, które podejmują różne wyzwania w studiu telewizyjnym m.in. szybko zapamiętują i dodają 100 cyfr, rozpoznają dalmatyńczyka po plamie, wyodrębniają różnicę między obrazkami, przechodzą z zawiązanymi oczami przez sieć laserów, rozpoznają utwór tylko po krokach tancerzy czy rozróżniają po smaku sto rodzajów piwa. Nagrodę pieniężną, wynoszącą 30 tys. zł, zdobywa tylko jeden uczestnik, wybrany przez jurorów i widownię w studio.
W jury produkcji zasiadają: aktorzy Anita Sokołowska i Cezary Żak, strongman Mariusz Pudzianowski i dr Mateusz Gola, który jest pracownikiem naukowym University of California w San Diego i zajmuje się badaniami nad mózgiem. Program prowadzi Jerzy Mielewski, a przygotowania uczestników relacjonuje Agnieszka Sienkiewicz.
Format pochodzi z katalogu Endemol Shine Group. Jego reżyserem z ramienia Endemolu jest Michał Brożonowicz.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,93 proc.
Dołącz do dyskusji: „The Brain. Genialny umysł” ogląda 2,1 mln widzów. „Nowa specyfika w polskiej telewizji”