Wydawca „Teraz Rocka” i „PSX Extreme”: wpływy 20 proc. w górę, strata dwa razy mniejsza
W 2018 roku spółka Advertigo, wydająca magazyny „Teraz Rock”, „Teraz Rock Kolekcja” i „PSX Extreme”, zanotowała 3,24 mln zł wpływów sprzedażowych i 132,4 tys. zł straty netto, wobec 2,69 mln zł przychodów i 253,4 tys. zł straty rok wcześniej.
Przychody sprzedażowe Advertigo w skali roku zwiększyły się o 550,5 tys. zł, czyli 20,5 proc. Jednocześnie koszty sprzedanych produktów i materiałów wzrosły z 1,88 do 2,29 mln zł, natomiast koszty sprzedaży zmalały z 1,02 mln zł do 957,1 tys. zł, a koszty ogólnego zarządu - ze 101,9 do 88,5 tys. zł.
Strata firmy ze sprzedaży zmniejszyła się z 317,7 do 96,7 tys. zł, strata operacyjna - z 298,8 do 105,1 tys. zł, a strata netto - z 253,4 do 132,4 tys. zł. Spółce udało się osiągnąć 111,2 tys. zł zysku EBITDA, wobec 99,3 tys. zł straty w 2017 roku.
W samym czwartym kwartale ub.r. Advertigo miało 1,39 mln zł wpływów sprzedażowych, wobec 664,3 tys. zł rok wcześniej. W tym ujęciu zysk sprzedażowy firmy wzrósł z 220,1 do 388,4 tys. zł, a zysk EBITDA - z 12,5 do 167,7 tys. zł, natomiast zysk netto zmalał ze 130,6 do 106,3 tys. zł.
Advertigo od ponad 7 lat jest notowane na rynku giełdowym NewConnect. Obecnie kurs wynosi 10 groszy, co daje kapitalizację spółki w wysokości 2,97 mln zł. Głównym akcjonariuszami są Leszek Jastrzębski (ma 56,29 proc. akcji) i Małgorzata Jastrzębska (18,66 proc.).
Wydawane przez firmę magazyny „Teraz Rock”, „Teraz Rock Kolekcja” i „PSX Extreme” nie zostały zgłoszone do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Teraz Rocka” i „PSX Extreme”: wpływy 20 proc. w górę, strata dwa razy mniejsza