Ten Square Games za 45 mln euro kupuje włoskiego wydawcę mobilnych symulatorów lotów
Ten Square Games zawarł jako kupujący z dotychczasowymi wspólnikami Antonio Fariną oraz Roberto Simonettim jako sprzedającymi umowę zobowiązującą do sprzedaży 100 proc. udziałów we włoskiej spółce Rortos za 45 mln euro - poinformował Ten Square Games w komunikacie.
Cena za udziały w Rortos została ustalona na kwotę 45 mln euro bez uwzględniania poziomu gotówki i poziomu zadłużenia (cash free and debt free basis) w oparciu o mnożnik zysku EBITDA za 2020 r. znormalizowanego o kapitalizację kosztów osobowych na poziomie 9,8 - podano w komunikacie giełdowym Ten Square Games.
Ponadto, sprzedającym będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie (earn-out payment) zależne od wyników Rortos w okresie od 1 lipca 2021 do 31 grudnia 2025, wyliczone zgodnie z formułą uzgodnioną w umowie w maksymalnej kwocie nie wyższej niż wynik EBITDA osiągnięty przez Rortos w tym okresie.
Zawarcie umowy nie wymaga uzyskania zgód właściwych organów antymonopolowych na dokonanie koncentracji, a zamknięcie transakcji planowane jest w nadchodzącym tygodniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Bardzo cieszymy się z połączenia sił z Rortos. Ten doświadczony zespół, którym kierują Antonio Farina i Roberto Simonetto, zyskał pozycję lidera w niezwykle atrakcyjnym segmencie gier, jakim są symulatory lotu. Widzimy ogromny potencjał synergii i dzielenia się know-how przez obie spółki. Nasza pierwsza akwizycja wzmacnia pozycję Ten Square Games w obszarze gier symulacyjnych, który jest jednym z najszybciej rosnących segmentów na rynku gier mobilnych. Pozyskanie Rortos to element realizacji naszej strategii w obszarze M&A, której celem jest zapewnienie długoterminowej dywersyfikacji portfolio TSG - powiedział Maciej Zużałek, prezes Ten Square Games.
Rortos wydaje symulatory lotów
Rortos to włoska spółka założona w 2012 roku. Koncentruje się na wydawaniu symulatorów lotów na urządzeniach mobilnych. Oferuje szereg symulatorów: cywilnych, wojskowych, myśliwców, helikopterów. W jego portfolio znajdują się takie tytuły jak: Airline Commander, Real Flight Simulator oraz Extreme Landings. Studio ma również w przygotowaniu kolejne gry.
Spółka podaje na swojej stronie internetowej, że jej gry ściągnięto ponad 200 mln razy. Gry wydawane przez Rortos dystrybuowane są przez wszystkie większe platformy: Android, Steam, Xbox One i PS4.
- Jako wiodący podmiot na rynku mobilnych symulacji lotu stworzyliśmy doświadczony zespół i obszerne, stale poszerzane portfolio tytułów. Jestem przekonany, że będą one doskonale uzupełniać ofertę Ten Square Games. Dzięki transakcji Rortos zyska dostęp do platformy i narzędzi pozyskiwania użytkowników, rozwoju produktów i business intelligence - stwierdził Antonio Farina, CEO & game director w Rortos.
Ten Square Games jest deweloperem gier mobilnych. Zatrudnia ponad 400 osób w czterech studiach: w Polsce (Wrocław i Warszawa), Niemczech (Berlin) i Rumunii (Bukareszt). W 2020 roku spółka osiągnęła przychody na poziomie 578 mln zł.
Ten Square Games specjalizuje się w grach w modelu free-to-play. W jej portfolio znajdują się m.in. "Fishing Clash" - jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D oraz "Hunting Clash" - najbardziej realistyczny symulator polowania. Gra "Fishing Clash" otrzymała niedawno akredytację na rynku chińskim, gdzie zostanie udostępniona w ciągu najbliższych tygodni. Tym samym flagowy tytuł Ten Square Games dotrze do odbiorców na największym rynku gier mobilnych na świecie
Ten Square Games rozważa pozyskanie inwestora
W pierwszym kwartale br. Ten Square Games zanotowało 52,7 mln zł zysku netto, o 49 proc. więcej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 48,7 mln zł.
Przychody wyniosły 174,1 mln zł wobec 95 mln zł w analogicznym okresie 2020 roku. Na początku kwietnia spółka podała, że przychody bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie w I kw. wyniosły 169,6 mln zł.
Wynik EBITDA sięgnął 56,9 mln zł, co oznacza wzrost o 49 proc. rok do roku. EBITDA była o 5,2 proc. wyższa od średniej prognoz biur maklerskich. Skorygowany wynik sięgnął 65,1 mln zł, o 69 proc. więcej niż rok wcześniej. Korekta dotyczyła głównie (11,7 mln z) niegotówkowych kosztów programu motywacyjnego.
Przychody z płatności w grze „Fishing Clash” wzrosły rok do roku z 84,68 do 131,66 mln zł, natomiast kwartał do kwartału nastąpił spadek ze 155,35 mln zł.
Natomiast „Hunting Clash” osiągnął wzrost wpływów kwartał do kwartału z 12,3 do 26,84 mln zł.
Wydatki marketingowe Ten Square Games w pierwszym kwartale wzrosły do 40,1 mln zł z 19,1 mln zł przed rokiem. Nakłady na promocję flagowej gry „Fishing Clash” wyniosły 22,6 mln zł i były o 23 proc. wyższe. Na marketing gry „Hunting Clash” spółka wydała 17,4 mln zł, o prawie 10 mln zł więcej niż w czwartym kwartale 2020 roku.
W kwietniu płatności od graczy „Fishing Clash” wyniosły 42,7 mln zł, a wydatki marketingowe sięgnęły 8,5 mln zł. Gra "Hunting Clash" wygenerowała 11 mln zł płatności od graczy, przy nakładach marketingowych w wysokości 6 mln zł.
W połowie czerwca Ten Square Games zarząd poinformował, że rozpoczął przegląd opcji strategicznych, wśród rozważanych scenariuszy jest pozyskanie inwestora strategicznego lub finansowego.
Dołącz do dyskusji: Ten Square Games za 45 mln euro kupuje włoskiego wydawcę mobilnych symulatorów lotów