Telewizja Polska zmienia zasady sprzedaży reklam, podnosi próg wydatków do indywidualnych rabatów
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej przedstawiło reklamodawcom i domom mediowym nowe zasady sprzedaży reklam w 2017 roku. Nowością jest m.in. wprowadzenie dolnego progu wydatków, od którego udzielane są rabaty, a także podwyższenie limitu wydatków dla rabatów negocjowanych indywidualnie - z 6 do 8 mln zł.
W 2017 roku obowiązywać będzie aż 9 zamiast 8 dotychczasowych progów inwestycyjnych. W tym roku rabaty udzielane były dopiero od wydatków w wysokości co najmniej 0,49 mln zł - klient mógł wówczas dostać do 30 proc. upustu.
Od stycznia na taką zniżkę liczyć mogą reklamodawcy z budżetem rocznym do 0,19 mln zł (jest to nowy próg inwestycyjny wprowadzony przez BR TVP).
Firmy, które przeznaczą na reklamę w TVP od 0,2 do 0,49 mln zł dostaną do 31 proc. rabatu.
Maksymalna zniżka inwestycyjna, jakiej udzieli TVP klientowi wynosi 48 proc. (w br. było to 45 proc.) - pod warunkiem że w ciągu roku wyda na reklamy w kanałach Telewizji Polskiej od 6,5 do 7,99 mln zł. Ci, którzy zainwestują powyżej 8 mln zł, mogą wysokość rabatów negocjować indywidualnie.
Podobnie jak w tym roku, również w 2017 roku premiowany będzie również zakup z cennika. Do 5 proc. zniżki dostaną ci reklamodawcy, którzy na zakup z cennika przeznaczą od 50 do 59,99 proc. swojego budżetu. Ci, którzy w ten sposób wydadzą cały budżet, mogą liczyć nawet na 30 proc. rabatu.
Dodatkowe upusty przewidziano za zakup reklam w kanałach tematycznych Telewizji Polskiej. 2-proc. rabat dostaną marketerzy, którzy na reklamę w tych stacjach przeznaczą co najmniej 30 proc. swojego całego budżetu.
- Biuro Reklamy TVP zdaje sobie sprawę z tego że upływający właśnie rok nie był dla ich stacji najlepszy, dlatego wprowadzone zmiany są raczej symboliczne i zgodnie z przewidywaniami rynkowymi, polityka handlowa TVP na 2017 rok nie zakłada agresywnych korekt warunków rok do roku. Można powiedzieć, że to polityka na miarę czasów, sumy aktualnych udziałów rynkowych TVP, spadających łącznych udziałów stacji z tzw. wielkiej czwórki, perspektywy mniejszych budżetów reklamowych, przewidywań wzrostu gospodarczego w przyszłym roku - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe Mediahub.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska zmienia zasady sprzedaży reklam, podnosi próg wydatków do indywidualnych rabatów