SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Polska najpopularniejsza w lipcu, ale zyskała tylko Grupa Polsat

Telewizja Polska w lipcu br. zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym. Jednak to tylko Grupa Polsat odnotowała wzrost, znalazła się też na czele grupy komercyjnej.

Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w lipcu 2015 roku wyniósł 28,77 proc. To o 3,78 proc. mniej niż w lipcu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w analizowanym okresie wyniósł 23,04 proc., czyli o 9,51 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu.

Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,06 proc., o 3,60 proc. mniejszym niż w lipcu 2014 roku.

Warto dodać, że łączny udział wszystkich trzech grup głównych nadawców uplasował się na poziomie 71,87 proc. Był on o 0,17 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r.

Wszyscy 4+

lipiec

2014

2015

Stacja

SHR %

SHR %

Grupa TVP

29,90%

28,77%

Grupa Polsat

21,04%

23,04%

Grupa TVN

20,81%

20,06%

Suma:

71,75%

71,87%

W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w lipcu 2015 roku to 24,92 proc., czyli o 7,32 proc. więcej niż w lipcu 2014 roku. W analogicznym okresie rok wcześniej stacje tej grupy zajmowały miejsce drugie.

Z kolei na drugą pozycję spadła Telewizja Polska. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym miesiącu miały łącznie 22,10 proc. udziału, po spadku aż o 10,16 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w lipcu br. wzrósł o 4,34 proc. do 21,64 proc.

Łączny udział Grupy Polsat, Grupy TVN i Telewizji Polskiej wyniósł tutaj 68,66 proc., po wzroście o 0,15 proc.

Wszyscy 16-49

lipiec

2014

2015

Stacja

SHR %

SHR %

Grupa Polsat

23,22%

24,92%

Grupa TVP

24,60%

22,10%

Grupa TVN

20,74%

21,64%

Suma:

68,56%

68,66%

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska najpopularniejsza w lipcu, ale zyskała tylko Grupa Polsat

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Polsat zyskał tyle, ile TVP i TVN łącznie straciły. A więc ta fragmentaryzacja rynku o której się mówi nie jest do końca prawdą. Cztery główne kanały tracą widzów. Ale jednocześnie tyle samo zyskują ich stacje tematyczne. Więc udział w rynku mniejszych graczy nie idzie do góry.
odpowiedź
User
barbarossa
Staszek trochę sobie przeczysz, skoro rosną stacje tematyczne obojętne z jakiej grupy to ma to wpływ na całą kategorie. druga sprawa czy mowa cab sat czy stacjach naziemnych. Ale moja uwagę przykuło ze nie ma mowy o dużych antenach i ich udziale tylko nagle o GRUPACH :) to chyba oczywiste dla czego bo już nie ma dużych stacji ani grubych rejtingów..
odpowiedź