SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Polska chce zlecić audyt badania oglądalności realizowanego przez Nielsen Audience Measurement

Biuro koordynacji programowej Telewizji Polskiej szuka firmy, która przeprowadzi audyt panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement. Właśnie poinformowało o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego w tej sprawie.

Jak podaje TVP w opublikowanym ogłoszeniu, celem dialogu technicznego jest rozpoznanie możliwości sprawdzenia kwestii dotyczących panelu telemetrycznego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement.

Sprawdzone mają być m.in. reprezentatywność badania założycielskiego dla populacji Polaków korzystających z telewizji, poprawność procedur oraz rekrutacja do panelu, zgodność jego struktury z badaniem założycielskim. TVP chce też sprawdzić zgodność prowadzonego pomiaru telemetrycznego z faktyczną oglądalnością kanałów telewizyjnych w Polsce. Ponadto wybrana firma będzie kontrolować przestrzeganie standardów realizacji badania i jego jakość.

Telewizja Polska zamierza także zlecić audyt panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement pod kątem zgodności z powszechnie akceptowanymi międzynarodowymi standardami TAM (Television Audience Measurement).

Firmy zainteresowane udziałem w dialogu ogłoszonym przez TVP mogą składać wnioski o dopuszczenie do dialogu do 20 czerwca br. Do dialogu mają zostać zaproszeni wszyscy, którzy takie wnioski złożą. Na obecnym etapie TVP nie podaje terminu przeprowadzenia rozmów z zainteresowanymi firmami.

Władze Telewizji Polskiej od kilkunastu tygodni próbują podważyć wiarygodność badań telemetrycznych realizowanych przez NAM. W połowie kwietnia prezes TVP Jacek Kurski ocenił, że w panelu tego badania jest zbyt mało gospodarstw domowych (ok. 2 tys.) i są one rozmieszczone w całym kraju w sposób niereprezentatywny dla ogółu społeczeństwa, np. za mało jest osób z małych miejscowości położonych daleko od dużych miast. W połowie maja Kurski dodał m.in., że wśród uczestników badania jest za mało osób w wieku ponad 70 lat i mieszkających w województwach, w których PiS ma największe poparcie, ponadto panelistów nie pyta się w ogóle o poglądy polityczne.

W drugiej połowie maja TVP ogłosiła dialog techniczny dotyczący wspólnego pomiaru oglądalności w telewizji i internecie.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska chce zlecić audyt badania oglądalności realizowanego przez Nielsen Audience Measurement

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
niech przeprowadzą audyt u siebie, dlaczego nie ma nic ciekawego do oglądania w TVP1... będzie taniej :D
przecież w tej TVP nie ma co oglądać :(
a w TVP 1 to już w ogóle same nudy i jakieś seriale typu Bodo robione amatorsko, koszmar jakiś :(
odpowiedź
User
Nie mam zaufania do Nielsena.
Chciałbym poznać wyniki oglądalności stacji telewizyjnych przeprowadzone przez niezależną od partii politycznych firmę zajmującą się telemetrią.
Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą. W tym szaleństwie jest metoda.
Nielsen coraz bardziej sie pogrąża mętnymi tłumaczeniami broniąc się przed transparentnością badań.
Jak są prowadzone takie badania i kto je firmuje ?
Koncern Nielsen nie słynie wcale z rzetelności. Już wiele razy był przyłapywany na świecie na błędach lub wręcz manipulacjach wynikami oglądalności. CNBC (kanał ekonomiczny należący do NBC) w styczniu br. jako pierwsza sieć telewizyjna zdecydowała się na zrezygnowanie z usług Nielsena.
W przeszłości z tą firmą spierał się koncern NBC. Nawet sam „New York Times” skrytykował system ratingów opracowany przez Nielsen, uznając, że podawano tam nieprawidłowe i niedokładne dane dotyczące sieci telewizyjnych co najmniej przez 7 miesięcy. Nielsen przyznał się do tego błędu i obiecał poprawę.
W USA, podobnie jak w Polsce, Nielsen nie liczy każdego widza, ale buduje grupę reprezentacyjną i przelicza oglądalność na podstawie procentowego udziału oglądalności. Nie uwzględnia np. ludzi oglądających programy informacyjne przez internet, a przecież jest to gałąź, którą Telewizja Polska ma rozwiniętą jak mało kto.
odpowiedź
User
nkk
Chciałbym poznać wyniki oglądalności stacji telewizyjnych przeprowadzone przez niezależną od partii politycznych firmę zajmującą się telemetrią.

Proszę bardzo. Może te prowadzone przez Nielsena?
odpowiedź