Telewizja narzędziem rozwijania swoich życiowych pasji dla 95 proc. Polaków
Dla większości Polaków głównym narzędziem rozwijania swoich życiowych pasji jest telewizja. Dalsze miejsca zajęły YouTube i kanały social media - wynika z badania Tapestry Research.
Z przeprowadzonego na zlecenie Discovery, Inc. badania Tapestry Research wynika, że telewizja to źródło inspiracji i informacji na temat ulubionych zainteresowań dla 95 proc. Polaków. Drugie miejsce wśród narzędzi rozwijania życiowych pasji zajął serwis YouTube, który otrzymał 85 proc. wskazań. Trzecią lokatę zajęły kanały social media - 69 proc. wskazań.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Badanie przeprowadzono również w dwunastu zagranicznych krajach. Biorąc pod uwagę dane z wszystkich trzynastu rynków telewizja otrzymała 93 proc. wskazań. Dalsze miejsca zajęły: kanały social media (67 proc. wskazań) oraz inne osoby (66 proc.).
- Discovery od lat rozbudza w widzach pasje oferując programy, które inspirują, edukują i bawią odbiorców na całym świecie. Poprzez imponujące portfolio kanałów telewizyjnych oraz dynamiczny rozwój oferty usług i produktów DTC dostępnych na każdym urządzeniu promujemy wśród swoich fanów podejście „view and do” (oglądaj i działaj), inspirując i zachęcając do czynnego rozwijania swoich ulubionych aktywności - komentuje Marcin Barcz, dyrektor pionu komunikacji korporacyjnej i członek zarządu TVN, należącego do Grupy Discovery.
Wśród ulubionych zainteresowań Polaków znajdują się: kulinaria (53 proc. wskazań), natura i świat zwierząt (51 proc.) oraz historie wyjątkowych ludzi (48 proc.). Badanie pokazuje, że przynajmniej jedną pasję posiada 88 proc. osób, a średnia deklarowana liczba pasji wynosi 4,5.
- Co niezwykle istotne z perspektywy współpracujących z nami reklamodawców osoby z pasją są bardziej aktywnymi konsumentami. W porównaniu do osób nieposiadających pasji częściej podróżują i są bardziej skłonne do zakupu produktów luksusowych czy finansowych. Zdecydowana większość z nich sięga po nowe produkty zanim zrobią to inni, lubi dzielić się swoim doświadczeniem i pomysłami oraz deklaruje umiejętność wpływania na opinie innych - informuje Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju produktu reklamowego TVN Media. - Reklama w takim otoczeniu jest bardziej trafna pod względem behawioralnym, jest dla tych osób swego rodzaju informacją, a jednocześnie dociera do potencjalnych ambasadorów marek - dodaje.
Badanie ujawniło, że 9 na 10 ankietowanych na 13 rynkach na całym świecie uważa, że posiadanie zainteresowań przyczynia się do silniejszego poczucia samorealizacji i spełnienia, przez co istotnie wpływa na poziom zadowolenia z życia, subiektywne odczucie szczęścia i optymizm. Tyle samo respondentów przyznało, że dzięki pasjom lepiej radzimy sobie z codziennym stresem, a według 8 na 10 osób posiadanie hobby jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
- W świecie opanowanym przez chaos, brak czasu i ciągłą zmianę, zainteresowania pomagają nam czuć się lepiej ze sobą samym i z własnym otoczeniem. Nasze badanie pokazało, że potrzeba budowania relacji z ludźmi i ze światem właśnie dzięki wspólnym pasjom, nigdy wcześniej nie była tak silna jak dziś. Discovery przedstawia widzom na całym świecie treści i historie, które stają się inspiracją do odkrywania własnych pasji i podążania za nimi. Każdy entuzjasta jedzenia, sportu czy natury znajdzie u nas coś dla siebie - mówi Fulvia Nicoli, EVP Content & Product w Discovery.
Posiadanie pasji również wzmacnia u ludzi poczucie sprawczości i kontroli. Badanie pokazało, że ludzie z pasją są o 43 proc. bardziej pewni siebie przy podejmowaniu decyzji. Zainteresowania pozwalają również dokładniej określić i zdefiniować własną tożsamość. 89 proc. badanych twierdziło, że oddając się swoim zainteresowaniom „czują się najbardziej sobą”.
Badanie przeprowadzono w 2019 roku z udziałem mieszkańców Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Danii, Holandii, Włoszech, Hiszpanii, Turcji, Polsce, Rumunii, Rosji, Stanach Zjednoczonych oraz południowej Afryce. W projekcie wzięło udział 13 tys. uczestników (badania jakościowe w Polsce prowadzono w kwietniu 2019 roku, a ilościowe - w sierpniu 2019 roku).
Dołącz do dyskusji: Telewizja narzędziem rozwijania swoich życiowych pasji dla 95 proc. Polaków