SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

67 proc. osób w grupie wiekowej 50+ korzysta z płatnej telewizji, a co czwarty badany - z serwisów wideo

67 proc. badanych w grupie wiekowej 50-75 lat korzysta z płatnej telewizji, 31 proc. - z naziemnej telewizji cyfrowej, a 25 proc. - z internetowych serwisów wideo - pokazuje badanie przeprowadzone przez IRCenter na zlecenie Biura Reklamy TVP.

Wśród tzw. pokolenia silver, czyli wśród osób w wieku 50-75 lat w ciągu ostatniego miesiąca odsetek korzystania z płatnej telewizji (kablowej lub cyfrowej) wynosi 67 proc. Dla porównania, w grupie 16-49 (tzw. grupa komercyjna) jest to 57 proc. badanych, czyli o 10 pkt. proc. mniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Badani w grupie 50-75 chętniej niż w grupie 16-49 korzystają z naziemnej telewizji cyfrowej. Aktywność tę deklaruje 31 proc. tzw. pokolenia silver (w grupie 16-49 proc. jest to 26 proc.).

Po 25 proc. badanych osób między 50 a 75 rokiem życia wskazuje na oglądanie treści wideo w serwisach internetowych - zarówno w modelu płatnym (miesięczne subskrypcje, bądź zakup poszczególnego materiału), jak i darmowym (treści udostępniane są w zamian za obejrzenie reklam). Dla porównania, w tzw. grupie komercyjnej odsetek korzystania z tych form wideo wynosi odpowiednio 43 proc. i 51 proc.

Jak czytamy w badaniu „platformy coraz częściej przygotowują dokumenty, filmy i seriale, których bohaterowie są w wieku 50+ i cieszą się pełnią życia”.

Tylko 6 proc. badanych z grupy 50-75 w ciągu ostatniego miesiąca nie korzystało z telewizji i treści wideo (8 proc. - w grupie 16-49).

Badanie pokazuje, że aż 94 proc. internautów w wieku od 50 do 75 lat wykorzystuje to medium do korzystania z poczty elektronicznej. 86 proc. korzysta z banku, 79 proc. - kupuje produkty lub usługi, 76 proc. - przegląda serwisy i portale informacyjne lub gazety, 72 proc. - korzysta z komunikatorów, 62 proc. - porównuje oferty produktów lub usług, 42 proc. - ogląda szeroko pojęte treści wideo, 36 proc. - wykorzystuje internet do celów zawodowych, 29 proc. - uczestniczy w czatach, grupach lub forach dyskusyjnych, a 7 proc. - korzysta lub przegląda ogłoszenia na portalach randkowych.

Premiera badania odbyła się podczas webinaru „Silver? Senior? A może Gold? Kim są dzisiejsi Polacy 50+, 60+ i 70+?”. Kolejny webinar Biura Reklamy TVP - pod tematem „Wschodzące gwiazdy i supergwiazdorzy. Marketingowy potencjał sportowców” - zaplanowany jest na wtorek, 27 kwietnia 2021 roku. Aby w nim uczestniczyć, należy zapisać się na stronie bigtalk.brtvp.pl.

Badanie przeprowadzono w grudniu 2020 roku oraz w styczniu 2021 roku na próbie 1000 - reprezentatywnej dla osób w wieku 50-75, w części dotyczącej internetu na próbie N=700 użytkowników internetu w wieku 50-75 lat oraz referencyjnie na grupie 300 internautów w wieku 16-49. Badanie przeprowadziła agencja badawcza IRCenter na zlecenie Biura Reklamy TVP.

Dołącz do dyskusji: 67 proc. osób w grupie wiekowej 50+ korzysta z płatnej telewizji, a co czwarty badany - z serwisów wideo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl