Telekomunikacja Polska postawiła na marketing precyzyjny
Telekomunikacja Polska zamierza optymalizować lokalizację punktów sprzedaży
Telekomunikacja Polska zamierza optymalizować lokalizację punktów sprzedaży tzw. Telepunktów w oparciu o analizy mikromarketingowe Claritas Polska, tak aby ułatwić potencjalnym klientom TP S.A. dotarcie do kompleksowej oferty firmy.
Telepunkty to pierwsza w Polsce sieć salonów sprzedażowych, oferujących kompleksowe produkty i usługi Grupy TP: usługi telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz dostęp do Internetu.
Projekt analityczny prowadzony przez Claritas Polska dla TP S.A. ma na celu wzrost efektywności zarządzania siecią nowopowstających placówek sprzedaży, właściwą lokalizację nowych punktów oraz ocenę wpływu konkurencyjnych placówek.
"Claritas otrzymał również zadanie opracowania prognozy optymalnej ilości punktów sprzedaży TP. - opowiada Piotr Kotowicz z TP S.A. - w ramach realizacji tego projektu analitycy określą profil mieszkańców obszarów oddziaływania Telepunktów, tak abyśmy mogli w pełni dostosować naszą oferty do potrzeb obecnych i potencjalnych klientów".
"W projekcie prowadzonym dla TP S.A. korzystaliśmy z naszych wieloletnich doświadczeń w określaniu lokalizacji punktów usługowych. Poza branżą telekomunikacyjną, tego typu analizy cieszą się dużym zainteresowaniem właścicieli centrów handlowych oraz firm z sektora bankowego i motoryzacyjnego." - komentuje Krzysztof Kuwałek, Prezes Claritas Polska.
Analiza została przeprowadzona na poziomie miast oraz miast i ich okolic. Potencjał rynku lokalnego został określony w oparciu o czynniki takie jak liczba i koncentracja ludności na danym obszarze, profil ludności z uwzględnieniem charakterystyki demograficznej, sytuacji na rynku pracy oraz korzystania z usług tele-informatycznych oraz infrastrukturę handlową - obecność oraz liczbę centrów handlowych.
Dołącz do dyskusji: Telekomunikacja Polska postawiła na marketing precyzyjny