„Tele Tydzień”, „Viva!” i „Przyjaciółka” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost” i „Polityka” (TOP10)
We wrześniu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były o 7 proc. wyższe niż rok wcześniej. Duże wzrosty osiągnęły „Tele Tydzień”, „Viva!”, „Przyjaciółka”, „Twój Styl”, „Flesz” i „Party”, natomiast spadki zanotowały „Wprost” i „Polityka”.
Cennikowe przychody magazynów z reklam (bez autopromocji i rabatów) we wrześniu br. wyniosły 275,67 mln zł, o 18,16 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 7 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Jednak faktycznie te wpływy mogły zwiększyć się mniej albo nawet zmaleć. W I połowie br. bowiem o ile cennikowe przychody wzrosły o 6,8 proc. (zobacz szczegóły), o tyle rzeczywiste wpływy - według szacunków Starlinka - zmalały o 15 proc. (więcej na ten temat).
We wrześniu br. cennikowo więcej niż przed rokiem zarobiło z reklam osiem z dziesięciu czołowych czasopism. Wpływy „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) wzrosły o 6,01 mln zł (czyli o 53,4 proc.), „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,03 mln zł (to 14,7 proc. w górę), a „Vivy!” (Edipresse Polska) - o 4 mln zł (czyli o 37,1 proc.).
„Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam więcej niż przed rokiem o 2,62 mln zł (to wzrost o 28,7 proc.), „Flesz” (Edipresse Polska) - o 2,19 mln zł (27,1 proc. w górę), a „Party” (Edipresse Polska) - o 2,1 mln zł (28,3 proc. w górę).
Przychody „Show” (Wydawnictwo Bauer) zwiększyły się o 449,1 tys. zł (czyli o 8,9 proc.), a „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) - o 1,34 mln zł (to 36,3 proc. w górę).
Zmalały natomiast cennikowe wpływy reklamowe tygodników opinii „Wprost” i „Polityka”. Pierwszy zarobił o 2,72 mln zł mniej niż rok wcześniej (17,5 proc. w dół), a drugi - o 194 tys. zł mniej (3,1 proc. w dół).
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IX.2013 |
IX.2014 |
TELE TYDZIEŃ |
11 254 498 zł |
17 269 067 zł |
NEWSWEEK POLSKA |
13 834 746 zł |
15 863 188 zł |
VIVA |
10 778 017 zł |
14 774 533 zł |
WPROST |
15 568 715 zł |
12 842 950 zł |
TWÓJ STYL |
9 120 625 zł |
11 740 420 zł |
FLESZ |
8 096 025 zł |
10 290 788 zł |
PARTY |
7 414 975 zł |
9 515 850 zł |
POLITYKA |
6 331 900 zł |
6 137 922 zł |
SHOW |
5 042 682 zł |
5 491 792 zł |
PRZYJACIÓŁKA |
3 683 561 zł |
5 020 331 zł |
monitorowane tytuły razem |
257 505 725 zł |
275 667 166 zł |
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień”, „Viva!” i „Przyjaciółka” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost” i „Polityka” (TOP10)