„Tele Tydzień” najpopularniejszym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” czołowym dwutygodnikiem
W okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku sięgało 27,21 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,40 pkt. proc.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,71 proc. respondentów (wzrost o 0,99 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,82 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,72 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,94 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,88 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,50 proc. czytelników, czyli o 0,61 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,72 proc. do 5,91 proc.
Tygodniki | październik 2013 : marzec 2014 | październik 2012 : marzec 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,21% | 27,61% |
Życie na Gorąco | 17,71% | 16,72% |
Chwila dla Ciebie | 13,82% | 13,72% |
Angora | 11,94% | 11,06% |
Newsweek | 8,50% | 7,89% |
Auto Świat | 7,05% | 6,06% |
Wprost | 5,91% | 5,72% |
Twoje Imperium | 5,26% | 4,82% |
To & Owo | 5,04% | 4,58% |
Polityka | 4,81% | 5,37% |
Na Żywo | 4,79% | 4,21% |
kropka tv | 4,73% | 3,67% |
Gość Niedzielny | 4,19% | 3,80% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,27% | 3,62% |
Rewia | 3,27% | 2,87% |
Motor | 2,90% | 2,42% |
Teleprogramy | 2,53% | 2,51% |
Super TV | 2,30% | 2,39% |
Świat & Ludzie | 2,29% | 2,47% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,12% | 2,79% |
Teraz | 1,50% | 1,20% |
Tele Max | 1,43% | 1,28% |
W Sieci | 1,32% | 1,32% |
Tygodnik Siedlecki | 0,75% | 0,62% |
MM Moje Miasto | 0,64% | 0,45% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,62% | 0,63% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,42% | 0,47% |
City | 0,33% | 0,19% |
Teraz Opole | 0,11% | 0,05% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,62 proc. respondentów, czyli o 0,75 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W analogicznym okresie rok wcześniej tytuł ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,35 proc. do 13,91 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,43 pkt. proc. i wyniosło 12,26 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,41 proc. respondentów (w dół o 0,01 pkt. proc.).
Dwutygodniki | październik 2013 : marzec 2014 | październik 2012 : marzec 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,62% | 13,87% |
Pani Domu | 13,91% | 14,35% |
Tina | 12,26% | 12,69% |
Naj | 11,41% | 11,42% |
Viva | 9,90% | 9,68% |
Gala | 9,56% | 8,71% |
Z Życia Wzięte | 7,82% | 8,00% |
Party Życie Gwiazd | 7,34% | 6,71% |
Tele Świat | 5,09% | 5,20% |
Show | 4,99% | 4,33% |
Takie jest Życie | 4,58% | 3,75% |
Świat Seriali | 3,52% | 3,17% |
Sukcesy i Porażki | 3,25% | 3,10% |
Bravo | 2,93% | 2,75% |
Bravo Sport | 2,46% | 2,03% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,22% | 1,99% |
Relaks | 1,62% | 1,33% |
Grazia | 1,62% | 1,71% |
TV14 | 1,16% | 1,32% |
Forum | 0,96% | - |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków i w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku na losowej próbie 20 988 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia do marca 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „City”, „Kropka TV” i „Uważam Rze”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najpopularniejszym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” czołowym dwutygodnikiem