SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” - dwutygodnikiem

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,50 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,26 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,73 proc. respondentów (spadek o 1,25 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,33 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,51 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,99 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,74 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,83 proc. czytelników, czyli o 1,08 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,71 proc. do 5,42 proc.

Wirtualnemedia.plsierpień 2012 - styczeń 2013sierpień 2011 - styczeń 2012
Tygodniki PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień27,50%31,76%
Życie na Gorąco16,73%17,98%
Chwila dla Ciebie13,33%14,51%
Angora10,99%11,73%
Newsweek7,83%8,91%
Auto Świat5,90%6,86%
Wprost5,42%6,71%
Polityka5,32%6,41%
Twoje Imperium4,70%5,45%
To & Owo4,51%5,52%
Na Żywo4,33%4,68%
Gość Niedzielny3,86%3,77%
kropka tv3,55%-
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,54%3,92%
Uważam Rze inaczej pisane2,91%2,84%
Rewia2,61%3,11%
Teleprogramy2,60%3,55%
Super TV2,36%3,13%
Motor2,35%3,06%
Świat & Ludzie2,14%2,28%
Przekrój1,97%2,95%
Tele Max1,31%1,44%
Forum1,17%1,31%
Teraz1,08%1,24%
Tygodnik Siedlecki0,61%0,75%
Tygodnik Ostrołęcki0,57%0,75%
MM Moje Miasto0,53%0,59%
Gazeta Regionalna0,49%0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,45%0,42%
Panorama Leszczyńska0,43%0,46%
Jarmark0,22%0,46%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,19%0,23%
City0,17%0,41%
Teraz Opole0,02%0,06%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,23 proc. respondentów, czyli o 1,25 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,90 proc. do 13,94 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,50 pkt. proc. i wyniosło ono 12,43 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,26 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.plsierpień 2012 - styczeń 2013sierpień 2011 - styczeń 2012
Dwutygodniki PBC
TytułProcent respondentów
Przyjaciółka14,23%15,48%
Pani Domu13,94%15,90%
Tina12,43%14,93%
Naj10,26%-
Viva9,31%10,62%
Gala8,23%9,39%
Z Życia Wzięte7,98%8,92%
Party Życie Gwiazd6,55%7,06%
Tele Świat4,87%5,50%
Show4,19%4,04%
Takie jest Życie3,72%3,48%
Świat Seriali3,31%3,48%
Sukcesy i Porażki2,93%3,09%
Bravo2,54%3,19%
Bravo Sport1,96%2,21%
Flesz Gwiazdy & Styl1,93% 
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,25%1,33%
TV141,24%1,22%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W styczniu 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark” i „Panorama Leszczyńska”, a w styczniu 2013 i w styczniu 2012 roku nie była badana „Kropka tv”. 

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” - dwutygodnikiem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
morlok
Uważam, że takie badania są g..wno warte. Respondenci nieczytający podają tygodniki im/najbardziej znane. Bo nie wydaje mi się, żeby Newsweeka czy wrost czytało dwa razy więcej osób niż Uwarzam rze (przed zmianami) przy sprzedaży na tym samym poziomie.
odpowiedź