„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” - dwutygodnikiem
„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,50 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,26 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,73 proc. respondentów (spadek o 1,25 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,33 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,51 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,99 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,74 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,83 proc. czytelników, czyli o 1,08 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,71 proc. do 5,42 proc.
Wirtualnemedia.pl | sierpień 2012 - styczeń 2013 | sierpień 2011 - styczeń 2012 |
Tygodniki PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,50% | 31,76% |
Życie na Gorąco | 16,73% | 17,98% |
Chwila dla Ciebie | 13,33% | 14,51% |
Angora | 10,99% | 11,73% |
Newsweek | 7,83% | 8,91% |
Auto Świat | 5,90% | 6,86% |
Wprost | 5,42% | 6,71% |
Polityka | 5,32% | 6,41% |
Twoje Imperium | 4,70% | 5,45% |
To & Owo | 4,51% | 5,52% |
Na Żywo | 4,33% | 4,68% |
Gość Niedzielny | 3,86% | 3,77% |
kropka tv | 3,55% | - |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,54% | 3,92% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,91% | 2,84% |
Rewia | 2,61% | 3,11% |
Teleprogramy | 2,60% | 3,55% |
Super TV | 2,36% | 3,13% |
Motor | 2,35% | 3,06% |
Świat & Ludzie | 2,14% | 2,28% |
Przekrój | 1,97% | 2,95% |
Tele Max | 1,31% | 1,44% |
Forum | 1,17% | 1,31% |
Teraz | 1,08% | 1,24% |
Tygodnik Siedlecki | 0,61% | 0,75% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,57% | 0,75% |
MM Moje Miasto | 0,53% | 0,59% |
Gazeta Regionalna | 0,49% | 0,54% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,45% | 0,42% |
Panorama Leszczyńska | 0,43% | 0,46% |
Jarmark | 0,22% | 0,46% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,19% | 0,23% |
City | 0,17% | 0,41% |
Teraz Opole | 0,02% | 0,06% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,23 proc. respondentów, czyli o 1,25 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,90 proc. do 13,94 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,50 pkt. proc. i wyniosło ono 12,43 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,26 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | sierpień 2012 - styczeń 2013 | sierpień 2011 - styczeń 2012 |
Dwutygodniki PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,23% | 15,48% |
Pani Domu | 13,94% | 15,90% |
Tina | 12,43% | 14,93% |
Naj | 10,26% | - |
Viva | 9,31% | 10,62% |
Gala | 8,23% | 9,39% |
Z Życia Wzięte | 7,98% | 8,92% |
Party Życie Gwiazd | 6,55% | 7,06% |
Tele Świat | 4,87% | 5,50% |
Show | 4,19% | 4,04% |
Takie jest Życie | 3,72% | 3,48% |
Świat Seriali | 3,31% | 3,48% |
Sukcesy i Porażki | 2,93% | 3,09% |
Bravo | 2,54% | 3,19% |
Bravo Sport | 1,96% | 2,21% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,93% | |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,25% | 1,33% |
TV14 | 1,24% | 1,22% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W styczniu 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark” i „Panorama Leszczyńska”, a w styczniu 2013 i w styczniu 2012 roku nie była badana „Kropka tv”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” - dwutygodnikiem