„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników. „Przyjaciółka” na czele dwutygodników
W okresie od czerwca do listopada 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu utrzymała się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od czerwca do listopada 2013 roku sięgało 26,02 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,61 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,59 proc. respondentów (wzrost o 0,63 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,94 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,26 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,37 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,28 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,72 proc. czytelników, czyli o 1,04 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,53 proc. do 5,81 proc.
Tygodniki | czerwiec 2013 : listopad 2013 | czerwiec 2012 : listopad 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 26,02% | 27,63% |
Życie na Gorąco | 17,59% | 16,96% |
Chwila dla Ciebie | 13,94% | 13,26% |
Angora | 12,37% | 11,09% |
Newsweek | 8,72% | 7,68% |
Auto Świat | 7,03% | 5,99% |
Wprost | 5,81% | 5,53% |
Twoje Imperium | 5,20% | 4,86% |
To & Owo | 4,95% | 4,70% |
Polityka | 4,81% | 5,70% |
Na Żywo | 4,79% | 4,22% |
kropka tv | 3,99% | 3,49% |
Gość Niedzielny | 3,87% | 3,95% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,34% | 3,60% |
Rewia | 3,07% | 2,52% |
Motor | 2,82% | 2,45% |
Świat & Ludzie | 2,37% | 1,93% |
Przekrój | 2,25% | 2,09% |
Super TV | 2,04% | 2,46% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,02% | 3,19% |
Teleprogramy | 2,01% | 2,40% |
Teraz | 1,43% | 1,09% |
Tele Max | 1,36% | 1,33% |
W Sieci | 1,17% | - |
Tygodnik Siedlecki | 0,76% | 0,68% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,70% | 0,53% |
MM Moje Miasto | 0,47% | 0,51% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,43% | 0,48% |
City | 0,41% | 0,20% |
Teraz Opole | 0,06% | 0,01% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,87 proc. respondentów, czyli o 0,49 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,85 proc. do 13,71 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,72 pkt. proc. i wyniosło 11,69 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,33 proc. respondentów (do góry o 1,52 pkt. proc.). Do czerwca 2012 roku magazyn ten był miesięcznikiem.
Dwutygodniki | czerwiec 2013 : listopad 2013 | czerwiec 2012 : listopad 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 13,87% | 14,36% |
Pani Domu | 13,71% | 13,85% |
Tina | 11,69% | 12,41% |
Naj | 11,33% | 9,81% |
Viva | 9,32% | 9,26% |
Gala | 9,24% | 8,27% |
Z Życia Wzięte | 7,91% | 8,13% |
Party Życie Gwiazd | 7,61% | 6,71% |
Show | 5,24% | 4,03% |
Tele Świat | 4,96% | 4,90% |
Takie jest Życie | 4,56% | 3,85% |
Świat Seriali | 3,40% | 3,40% |
Sukcesy i Porażki | 3,26% | 2,81% |
Bravo | 2,42% | 2,61% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,36% | 1,92% |
Bravo Sport | 1,93% | 2,02% |
Grazia | 1,89% | - |
Relaks | 1,69% | 1,22% |
TV14 | 1,38% | 1,21% |
Forum | 1,05% | - |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2012 roku do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków i w okresie od czerwca 2013 roku do listopada 2013 roku na losowej próbie 20 480 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do lipca 2013 roku nie był badany tygodnik „Kropka.tv”, a w okresie od października do listopada 2013 - „Przekrój”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników. „Przyjaciółka” na czele dwutygodników