„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z wyników najnowszej fali badania PBC opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku sięgało 21,16 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,83 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,13 proc. respondentów (wzrost o 0,57 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,60 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 10,39 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. zadeklarowało 9,81 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,66 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,12 proc. czytelników, czyli o 1,26 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu. Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 4,11 proc. do 4,56 proc.
Tygodniki 15-75 | sierpień 2015 : styczeń 2016 | sierpień 2014 : styczeń 2015 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 21,16% | 21,99% |
Życie na Gorąco | 14,13% | 13,56% |
Chwila dla Ciebie | 10,60% | 10,39% |
Angora | 9,81% | 9,15% |
Newsweek | 7,12% | 5,86% |
Auto Świat | 5,47% | 5,17% |
Wprost | 4,56% | 4,11% |
Twoje Imperium | 4,51% | 3,80% |
Gość Niedzielny | 4,15% | 3,58% |
Polityka | 3,97% | 3,48% |
To & Owo | 3,96% | 3,76% |
Na Żywo | 3,28% | 3,10% |
Takie jest Życie | 3,21% | - |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,46% | 2,29% |
Rewia | 2,33% | 1,97% |
Motor | 2,27% | 2,02% |
W Sieci | 1,88% | 1,16% |
Świat & Ludzie | 1,81% | 1,71% |
Dobry Tydzień | 0,94% | - |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,69% | 0,31% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,45% | 0,38% |
Tygodnik Siedlecki | 0,25% | 0,59% |
W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali sierpień 2015 - styczeń 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 0,70 pkt. proc. do 20,76 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,51 proc.; do góry o 0,29 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,10 proc.; + 0,87 pkt. proc.).
Tygodniki 16-59 | sierpień 2015 : styczeń 2016 | sierpień 2014 : styczeń 2015 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 20,76% | 21,46% |
Życie na Gorąco | 12,51% | 12,22% |
Angora | 10,10% | 9,23% |
Chwila dla Ciebie | 9,39% | 9,60% |
Newsweek | 7,74% | 6,29% |
Auto Świat | 6,42% | 5,94% |
Wprost | 4,81% | 4,15% |
To & Owo | 3,97% | 3,59% |
Polityka | 3,96% | 3,23% |
Twoje Imperium | 3,66% | 3,14% |
Gość Niedzielny | 3,05% | 2,81% |
Takie jest Życie | 2,98% | - |
Na Żywo | 2,80% | 2,77% |
Motor | 2,60% | 2,29% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,32% | 2,08% |
W Sieci | 1,88% | 1,10% |
Rewia | 1,88% | 1,60% |
Świat & Ludzie | 1,55% | 1,35% |
Dobry Tydzień | 0,64% | - |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,54% | 0,28% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,49% | 0,41% |
Tygodnik Siedlecki | 0,26% | 0,63% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
1 2
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników