„Tele Max” i „Super TV” z większą sprzedażą po zmianie w dwutygodniki
W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jedynie „Tele Max” i „Super TV”, będące wcześniej tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku wyniosła 366 481 egz. Była ona o 3,73 proc. mniejsza, niż w analogicznym okresie 2013 roku.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 199 575 egz., po spadku o 7,78 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w okresie od 31 marca (wtedy stał się dwutygodnikiem) do końca czerwca br. wyniósł 182 879 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 172 024 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od 7 kwietnia do końca czerwca br. wynoszącym 159 916 egz. W I półroczu ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 151 404 egz.
„Telemax” i „Super TV” zmieniając częstotliwość wydawniczą zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Warto dodać, iż średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Tele Max” w I kwartale br. wyniosła 157 621 egz. Natomiast „Super TV” w tym okresie średnio sprzedawał się w liczbie 141 037 egz. (zobacz te dane).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I półroczu br. na poziomie 59 361 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 14,80 proc.
I półrocze | ||||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 549 541 | 366 481 | 366 481 | 561 494 | 388 353 | 380 661 |
TV14 | 323 024 | 199 575 | 199 575 | 324 118 | 216 410 | 216 410 |
Tele Max (dwutygodnik) | 291 386 | 182 879 | 182 879 | 261 301* | 172 024* | 172 024* |
Super TV | 277 716 | 159 916 | 159 916 | 243 160* | 151 404* | 151 404* |
Ekran TV | 111 046 | 59 361 | 59 361 | 114 741 | 69 672 | 69 672 |
* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
W czerwcu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem czerwca 2013 roku zmniejszył się o 5,34 proc. do poziomu 335 012 egz. Drugie miejsce zajął magazyn „TV 14” (178 829 egz.; spadek o 5,30 proc.).
Na ostatnim miejscu podium z wynikiem 163 278 egz. znalazł się „Kurier TV”, a oczko niżej uplasował się „Super TV” (średnia sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 139 194 egz.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 10,88 proc. do 53 244 egz.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 504 906 | 335 012 | 335 012 | 519 978 | 353 910 | 353 910 |
TV14 | 289 940 | 178 829 | 178 829 | 292 460 | 188 844 | 188 844 |
Tele Max (dwutygodnik) | 267 487 | 163 278 | 163 278 | 240 954* | 157 259* | 157 259* |
Super TV | 261 598 | 139 194 | 139 194 | 220 955* | 134 109* | 134 109* |
Ekran TV | 109 086 | 53 244 | 53 244 | 108 955 | 59 744 | 59 744 |
* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Max” i „Super TV” z większą sprzedażą po zmianie w dwutygodniki