Teksty z "Gazety Wyborczej" w serwisie Euractiv. "To element polityki docierania do jak najszerszej publiczności"
„Gazeta Wyborcza” (Agora) zaczęła współpracę z europejskim serwisem poświęconym zagadnieniom Unii Europejskiej - Euractiv.com. W jej ramach co tydzień publikowane będą najlepsze teksty o tematyce europejskiej: na portalu z "Gazety Wyborczej", a na łamach dziennika - z serwisu.
Karolina Zbytniewska, szefowa polskiej edycji serwisu mówi, że partnerstwo z "Gazetą Wyborczą" jest elementem polityki docierania z wiadomościami europejskimi do jak najszerszej publiczności. Wtóruje jej Roman Imielski, redaktor „Gazety Wyborczej” odpowiedzialny za współpracę z Euracitiv.com, mówiąc, że jej podjęcie to kolejny etap w budowaniu międzynarodowej współpracy medialnej w Europie. - Polskie społeczeństwo jest bardzo proeuropejskie, tym bardziej staramy się dostarczać naszym czytelnikom jak najwięcej informacji na temat polityki unijnej i spraw europejskich - uzupełnia.
Zaczynamy współpracę z @Euractiv ! Będziemy się wymieniać najciekawszymi tekstami m.in. o Unii Europejskiej. https://t.co/4Qe30F3lGN
— Gazeta Wyborcza.pl (@gazeta_wyborcza) 20 marca 2017
- Ogromnie się cieszę z przystąpienia największego polskiego dziennika społeczno-politycznego do ogólnoeuropejskiej sieci strategicznych partnerstw medialnych Euractiv - komentuje Christophe Leclercq, założyciel europejskiego serwisu.
Współpraca polskiego dziennika z Euractiv.com nieformalnie zaczęła się już w styczniu br., kiedy to Roman Imielski udzielił mu wywiadu, w którym powiedział m.in., że Unia Europejska powinna wspierać media poprzez programy grantowe, a Unia nie ma zbyt wielu narzędzi, by zmusić polski rząd, by traktował wszystkie gazety sprawiedliwie.
Euractiv.com to lider w kategorii mediów internetowych specjalizujących się w pisaniu o Unii Europejskiej. Oprócz głównego. anglojęzycznego serwisu, ma jeszcze 11 wersji językowych (w tym polską, włoską, francuską i hiszpańską) i ponad 783 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie. Serwis współpracuje już m.in. z niemieckim „Tagesspiegel" i „Wirtschaftswoche”, francuską „La Tribune", hiszpańską Agencia EFE, włoską „Milano Finanza” i „Italia Oggi”.
Dołącz do dyskusji: Teksty z "Gazety Wyborczej" w serwisie Euractiv. "To element polityki docierania do jak najszerszej publiczności"