SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tegoroczne Opole z większą widownią niż rok temu

45. festiwal opolski, który odbył się w miniony weekend, cieszyłsię sporą popularnością - podczas transmisji Jedynka zdecydowaniebyła stacją pierwszego wyboru. Tegoroczna edycja imprezy miałatakże więcej widzów niż zeszłoroczna. Z reklam TVP1 zarobiła prawie5 mln zł.

Opole 2008 emitowane w TVP 1 w dniach od 15 do 17 czerwca br.obejrzało średnio 3,61 mln widzów przy udziałach w rynkuwynoszących 33,65 proc. (grupa 4+) i 29,70 proc. (16-49) - wynika zdanych AGB Nielsen Media Research.

Największą oglądalność miał w tym roku koncert "Dobre, bo(O)polskie", który w niedzielny wieczór przyciągnął przedtelewizory 4,82 mln osób (35,17 proc. udziału). Na drugim miejscuznalazł się piątkowy recital Maryli Rodowicz z widownią rzędu 4,6mln widzów (33,52 proc. udziału).


Wszyscy4+
16-49
ProgramStartKoniecAMRSHR %SHR %
13-06-2008
OPOLE 200820:1920:203 777 12629,17%22,75%
RECITAL MARYLI RODOWICZ20:2421:114 597 86733,52%27,17%
PREMIERY21:2523:083 892 41730,40%24,92%
KONCERT DEBIUTY23:3501:121 347 11628,70%22,44%
14-06-2008
RECITAL BAJMU20:1821:044 031 33633,27%31,53%
SUPERJEDYNKI21:1523:244 086 55431,55%30,62%
KABARETON23:3601:312 631 40248,64%46,68%
15-06-2008
RECITAL RYSZARDA RYNKOWSKIEGO20:2121:054 420 51231,42%26,72%
DOBRE BO (O)POLSKIE21:1523:124 818 93035,17%28,72%






średnia

361322833,65%29,70%


Festiwal z dnia na dzień gromadził coraz większą publiczność:pierwszy dzień oglądało 3 mln widzów (udział w widowni 30,9 proc.),drugi dzień - 3,5 mln (35,6 proc.), natomiast trzeci - 4,7 mln(34,1 proc.). Każdego dnia w paśmie emisji opolskich koncertówJedynka była liderem rynku telewizyjnego, zdecydowanie dystansująckonkurencję.


Wszyscy4+
StacjaAMRSHR%

13-06-2008
TVP 1 - Opole20083 032 34530,90%
TVP 21 071 74210,92%
Polsat2 036 14220,75%
TVN1 550 44115,80%




14-06-2008
TVP 1 - Opole20083 501 20235,61%
TVP 21 417 69714,42%
Polsat1 583 55216,11%
TVN1 698 90717,28%




15-06-2008
TVP 1 - Opole20084 709 79034,13%
TVP 22 022 47614,65%
Polsat2 823 81320,46%
TVN1 651 94811,97%


Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznego festiwalu wyniosły4,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Opole 2008 przyciągnęło przed telewizory głównie kobiety, atakże widzów w wieku powyżej 35 roku życia. Większość z nichpochodzi z małych miasteczek lub dużych miast i posiadawykształcenie średnie i wyższe.



AFFADH %
PłećMężczyźni7737,18%

Kobiety12162,82%
Wiek4- 9271,67%

10-15413,11%

16 - 19472,94%

20 - 24363,20%

25 - 29564,74%

30 - 34997,78%

35 - 391057,03%

40 - 441207,85%

45 - 491249,55%

50 - 5412910,62%

55 - 5918913,57%

60+15227,95%
Wlk.miastaWieś9436,16%

< 50 tys.10625,23%

50-100 tys.1049,35%

100-200 tys.947,50%

> 200 tys.10421,76%
ZawódTop management1038,56%

Pracownicyszczebla średniego11415,37%

Pracownicyfizyczni i rolnicy9919,35%

Emeryci15439,75%

Inne5216,97%
WykształceniePodstawowe10345,37%

Średnie11434,35%

Wyższe13015,51%

Inne354,78%


W tym roku festiwal opolski cieszył się większą popularnością niżrok temu, gdy oglądało go średnio 3,44 mln widzów. Miał wtedyjednak nieco wyższy udział w rynku - 35,94 proc. w grupie 4+ i33,29 proc. w 16-49.



Wszyscy4+
16-49
Opole2007StartKoniecAMRSHR %SHR %
15-06-2007
PREMIERY20:2321:283 466 26828,97%27,12%
KONCERT JUBILEUSZOWYLADY PANK21:3822:164 100 16733,34%34,22%
KONCERT DEBIUTY22:3123:582 406 61429,75%26,53%
WIELKI FINALLAUREACI KONKURSOW00:1300:501 228 07329,29%27,68%
16-06-200720:2021:124 535 59036,24%34,37%
SUPERJEDYNKI21:2322:124 312 45231,51%29,25%

22:2323:324 623 10841,39%39,78%
I TO BY BYLO NATYLE... - KABARETON23:5300:572 604 00938,60%33,54%

01:0501:591 666 10549,20%41,32%
17-06-200702:0002:311 044 13455,69%46,47%
NIEBO Z MOICHSTRON21:2022:185 783 83540,17%37,20%

22:3223:304 396 20139,52%34,91%
średnia

3 444 04935,94%33,29%

Dołącz do dyskusji: Tegoroczne Opole z większą widownią niż rok temu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl