Tablety PC wciąż jednak za drogie
Wysoka cena tabletów sprawia, że urządzenia te wciąż znajdują na rynku niewielu nabywców
Według dystrybutorów, dobrym pomysłem na zwiększenie sprzedaży tabletów jest obniżenie cen oraz wypuszczenia lepszego oprogramowania.
Stosunek liczby sprzedanych tabletów w porównaniu do standardowych notebooków wynosi przeszło 1:100 i nie widać perspektyw na jego zmniejszenie. Jak podała firma Canalys, w drugim kwartale 2004r. sprzedano 3,6 mln sztuk notebooków i zaledwie niecałe 35 tys. tabletów. „Na rynku widoczny jest zwiększony popyt na przenośne urządzenia elektroniczne. Zaobserwowaliśmy taki trend w segmencie notebooków, telefonów komórkowych i inteligentnych telefonów. Niestety, tablety nie załapały się na tą falę wzrostową, szczególnie poza obszarem Stanów Zjednoczonych, gdzie wymagania klientów – np. dotyczące rozpoznawania mowy czy aplikacji związanych z informacjami charakterystycznymi dla danego kraju- są dużo bardziej zróżnicowane” – powiedział Mike Welch, wice prezes Canalys.
Według danych firmy analitycznej, prawie dwie piąte dystrybutorów jest przekonanych, że obniżenie cen tabletów spowoduje znaczącą zmianę w sprzedaży tabletów. Część ze sprzedawców domaga się także wprowadzenia bardziej specjalizowanych dla tabletów aplikacji. Jedynie 12% resellerów uważa, że tablety są z góry skazane na porażkę.
Według firmy Canalys w drugim kwartale tego roku liderem na rynku tabletów zostało HP, choć jego udział na rynku zmalał w stosunku do wyników z roku ubiegłego. Natomiast swoją pozycję poprawiły m.in. firmy Acer, Fujitsu Siemens i Toshiba.
Dołącz do dyskusji: Tablety PC wciąż jednak za drogie