T-Mobile z ułatwieniami dla osób niepełnosprawnych
T-Mobile Polska dostosował i oznakował blisko 140 punktów sprzedaży, aby umożliwić klientom niepełnosprawnym dostęp do swoich usług.
Jak podaje operator, punktem wyjścia do wprowadzenia zmian rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Na wprowadzenie udogodnień określonych w ustawie firmy mają czas od 6 do 12 miesięcy.
Od października br. w dostosowanych salonach T-Mobile klienci słabowidzący i niewidzący mogą zamówić dokumenty takie jak ogólne warunki umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, wzór umowy, cennik usług, regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, fakturę, czy rachunek szczegółowy, w formie wytłoczenia dokumentów w alfabecie Braille’a lub w postaci elektronicznej, na papierze lub przy użyciu dużej czcionki w formacie A3, w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na podany adres e-mail, które zrealizowane będą 30 dni od daty złożenia zamówienia. Dodatkowo klienci niewidzący będą mieli możliwość zapoznania się z przysługującymi im prawami dzięki specjalnie stworzonej ulotce w alfabecie Braille’a.
Osoby niepełnosprawne uzyskają informacje od przeszkolonych konsultantów w pozakolejkowym systemie obsługi. Będą też miały możliwość dostępu do salonów bez barier architektonicznych oraz do czytelnie oznaczonych salonów z zewnątrz.
Ponadto zgodnie z podpisanym w maju 2014 r. porozumieniem pomiędzy przedstawicielami rynku telekomunikacyjnego a Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji w sprawie przeprowadzenia pilotażu systemu komunikacji dla osób niedosłyszących, w wybranych salonach T-Mobile zastosowano przenośne pętle indukcyjne. Pętle działają na małej przestrzeni i ułatwiają osobom niedosłyszącym komunikację z obsługującym ich konsultantem. Na miejscu klienci niedosłyszący otrzymają na ten temat również ulotkę informującą wskazaną przez resort.
Lista z wykazem dostosowanych salonów T-Mobile jest dostępna pod tym adresem (plik PDF).
Z kolei od kwietnia 2015 r. salony T-Mobile mają udostępnić możliwość komunikacji audiowizualnej osobom niesłyszącym w systemie tłumacza on-line języka polskiego i migowego. Tłumaczone na język migowy mają być również wybrane treści ze stron serwisów www operatora. Prace nad ich udostępnieniem dla osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących T-Mobile prowadzi wraz z firmą Migam.org.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile z ułatwieniami dla osób niepełnosprawnych