T‑Mobile Polska ze wzrostem wpływów i liczby abonentów, niższy zysk EBITDA, prawie 50 tys. klientów Supernet Video
W minionym półroczu T‑Mobile Polska zyskał 129 tys. abonentów, liczba wszystkich klientów wzrosła w skali roku o 22 tys., do 10,25 mln. Przychody firmy nieznacznie wzrosły, a zysk EBITDA minimalnie zmalał.
Na koniec czerwca br. T‑Mobile Polska miał 10,25 mln użytkowników, w tym 6,74 mln abonentów i 3,51 mln klientów usług prepaidowych. W skali roku liczba abonentów nieznacznie wzrosła, a klientów usług prepaidowych - zmalała.
Telekom podkreśla, że od pięciu kwartałów notuje wzrosty liczby abonentów - w ostatnich dwóch kwartałach o 129 tys. Ponadto w drugim kwartale br. wskaźnik odejść klientów (churn) zmalał o 1,3 pkt proc. w skali roku.
Pod koniec maja T-Mobile Polska wprowadził dla swoich abonentów usługę Supernet Video (kosztującą 5 zł lub 15 zł miesięcznie). Liczba jej użytkowników zbliża się obecnie do 50 tys.
W minionym półroczu wpływy T-Mobile Polska wyniosły 3,165 mld zł, o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a w drugim kwartale - 1,594 mld zł (to o 2,3 proc. więcej niż przed rokiem, a o 6,2 proc. więcej jeśli nie uwzględniać 58 mln zł kosztów rozliczenia hurtowych usług roamingu międzynarodowego w drugim kwartale ub.r.).
W zeszłym kwartale już 48 proc. przychodów telekomu wygenerowały usług nie głosowe (na czele z internetem mobilnym).
Skorygowana EBITDA firmy w minionym półroczu zmalała o 0,2 proc. do 957 mln zł, a marża EBITDA - o 0,3 pkt proc. do 30,2 proc.
- Na wyniki finansowe T‑Mobile Polska w pierwszej połowie 2017 roku wpływ miały rosnące przychod,y jak również szereg kosztów zmiennych jak koszty urządzeń, interkonektu oraz roamingu, które są odzwierciedlane w wyniku EBITDA spółki - komentuje Szabolcs Gaborjani, członek zarządu firmy ds. finansowych.
- -Mobile Polska w drugim kwartale 2017 roku poprawił wyniki operacyjne w porównaniu do poprzedniego roku. Zwiększyła się lojalność klientów T‑Mobile, co widać w niższym wskaźniku churn oraz w wyraźnej poprawie statystyk przenoszalności numerów. Przychody całkowite spółki w drugim kwartale odzwierciedlają większą bazę klientów oraz rosnącą sprzedaż urządzeń. Dodatkowo na wyniki całego rynku telekomunikacyjnego będą miały wpływ dwa negatywne trendy wynikające z wprowadzenia nowych regulacji roamingowych w czerwcu: utracone przychody oraz rosnące koszty obsługi roamingu w UE - opisuje Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
Pod koniec maja T-Mobile Polska wprowadził nową stylistykę swojej komunikacji reklamowej: skończył serię kampanii z celebrytami, nowe reklamy w dynamicznej konwencji pokazują życie młodych ludzi.
Firma podkreśla, że postrzeganie jej ostatnich spotów pod względem atrakcyjności oferty i marki jest wyższe od średniej dla branży, a zaangażowanie odbiorców reklam wzrosło o 30 pkt proc.
Dołącz do dyskusji: T‑Mobile Polska ze wzrostem wpływów i liczby abonentów, niższy zysk EBITDA, prawie 50 tys. klientów Supernet Video