T-Mobile odpowiada Plusowi: inni też wysyłali reklamowe SMS-y, to zgodne z prawem
T-Mobile Polska przekonuje, że wysyłając SMS-y informujące o możliwości przejścia do tej sieci klientów Plusa, nie złamał prawa, a podobne działania marketingowe prowadzili w przeszłości inni operatorzy, natomiast roszczenia Polkomtelu wynikają z obawy o odpływ klientów.
W środę Polkomtel poinformował, że na jego wniosek warszawski sąd w ramach zabezpieczenia powództwa zakazał T-Mobile Polska wysyłania klientom Plusa SMS-ów zachęcających do przejścia do tej pierwszej sieci (więcej na ten temat).
W odpowiedzi T-Mobile w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl podkreśla, że na losowo wybrane numery innych sieci komórkowych były wysyłane SMS-y z pytaniem o zgodę (poprzez SMS zwrotny) na kontakt doradcy i zaprezentowanie oferty przeniesienia numeru. Operator zaznacza, że w wiadomościach nie zachęcano klientów do rozwiązania obowiązujących umów, natomiast możliwość przeniesienia numeru jest zagwarantowana prawem wszystkim użytkownikom telefonii komórkowej.
- Ta formuła komunikacji nie jest nowością na polskim rynku. W ostatnich dwóch latach korzystali z niej wielokrotnie również inni operatorzy, także w kontaktach z klientami T-Mobile - czytamy w komunikacie.
Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej T-Mobile Polska, dodaje, że takie działania są w pełni zgodne z prawem. Operator złożył już zażalenie na decyzję sądu zakazującą mu wysyłania takich SMS-ów.
- W naszej ocenie reakcja Polkomtelu jest bardziej elementem rywalizacji rynkowej i obawy o odpływ klientów - uważa Rybak-Dowżyk.
Na koniec marca br. T-Mobile Polska miał 15,748 mln klientów, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Z kolei liczba klientów Plusa wynosiła 13,9 mln, o 1,7 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: T-Mobile odpowiada Plusowi: inni też wysyłali reklamowe SMS-y, to zgodne z prawem