Żona Szymona Hołowni w jego spocie wyborczym rozmawia z kobietami (wideo)
Kandydujący na prezydenta dziennikarz Szymon Hołownia opublikował spot wyborczy, w którym występuje jego żona Urszula Brzezińska-Hołownia.
W 3-5-minutowym spocie Urszula Brzezińska-Hołownia rozmawia z grupą kobiet w różnym wieku. Uczy je samoobrony, prosi o wymienianie swoich zalet.
- Uważam, że jestem silną kobietą, nie boję się - stwierdza sama Brzezińska-Hołownia. - Żebyśmy zamieniły słowo „muszę” na „chcę” - życzy na końcu nagrania.
Urszula Brzezińska-Hołownia pracuje jako pilot myśliwców w Wojsku Polskim. Jej włączenie się w kampanię Szymona Hołowni zapowiedział w miniony poniedziałek Michał Kobosko, pełnomocnik sztabu Hołowni.
- Urszula Brzezińska-Hołownia weźmie udział w kampanii swojego męża, ale zrobi to zgodnie procedurami obowiązującymi w wojsku. Zabierze głos, nie łamiąc procedur w wojsku - zapewnił pełnomocnik sztabu Hołowni.
W zeszły weekend podczas konwencji szefa PSL Władysława Kosiniaka-Kamysza głos zabrała jego żona Paulina (to druga żona polityka, poślubił ją w ub.r.). Największym echem odbiło się to, że na koniec swojego wystąpienia, zapraszając Kosiniaka-Kamysza na scenę, zwróciła się do niego słowem „tygrysie”.
Parę dni temu Szymon Hołownia ogłosił swoje cztery główne zasady, zaznaczając, że nie są to jego slogany wyborcze. Brzmią one: „Prezydent różnych Polaków”, „Dosyć partyjniactwa”, „Kościół i władza na swoje miejsca” i „Pokolenie, nie kadencja”.
W piątek rano sztab Hołowni poinformował, że na jego kampanię w internecie zebrano już ponad 1 mln zł. - Niech ten pierwszy milion będzie dla nas paliwem do dalszego działania! Zebraliśmy jeden? Zbierzemy jeszcze więcej i pokażemy politykom, jaką siłę mają świadomi, zaangażowani obywatele, którzy nie potrzebują partii i prezesa! - skomentowano.
Wcześniej Szymon Hołownia i jego współpracownicy zapowiadali, że na kampanię chcą pozyskać ze zbiórki 4-5 mln zł. Zbiórkę ogłoszono dwa tygodnie temu, rzez pierwsze 30 godzin wpłacono 300 tys. zł, a po czterech dniach suma wpłat wynosiła ponad 500 tys. zł.
Na początku mijającego tygodnia poinformowano, że sztab Szymona Hołowni zebrał 100 tys. podpisów poparcia wymagane do zgłoszenia kandydatury w wyborach prezydenckich.
Hołownia liczy na 5-10 mln zł w budżecie kampanii, bez konwencji
Swój start w wyborach prezydenckich Szymon Hołownia ogłosił grudniu ub.r. Zapowiedział, że chce być bezpartyjnym prezydentem. Szefem jego sztabu został Jacek Cichocki, w latach 2011-2015 minister w rządzie PO-PSL, w zespole jest też wieloletni dziennikarz Michał Kobosko, a komunikację nadzoruje Olga Adamkiewicz, przez ostatnie lata związana z agencją marketingowo-technologiczną Brand New Galaxy.
Prezentując swój sztab wyborczy, Hołownia powtórzył, że budżet jego kampanii będzie oparty na wpłatach od zwolenników. Zaznaczył, że w ostatnich dniach sztab otrzymuje setki pytań, kiedy będzie można przekazać na ten cel środki.
Dodał, że koszty jego kampanii będą dużo niższe od ustawowego limitu wynoszącego 18 mln zł. - Chcielibyśmy zamknąć się między 5 a 10 mln zł. Będziemy się starali zrobić to oszczędnie, ale tak, żeby to wszystko zostały dowiezione - stwierdził.
Hołownia od ponad 20 lat w mediach
Szymon Hołownia z mediami jest związany od ponad 20 lat. W latach 1997-2000 był dziennikarze działu kultury „Gazety Wyborczej”, w latach 2001–2004 pracował w dziale społecznym „Newsweek Polska”[6], w 2005 roku był zastępcą redaktora naczelnego tygodnika „Ozon”, a w latach 2005-2006 był redaktorem dodatku „Plus Minus” w „Rzeczpospolitej”.
W latach 2006-2012 współpracował z „Newsweek Polska”, potem przez niecały rok był felietonistą „Wprost”, a w 2015 roku zaczął współpracę z „Tygodnikiem Powszechnym”.
Prowadził audycje w kilku stacjach radiowych (m.in. Radiu Białystok i VOX FM), w 2006 był gospodarzem programu „Po prostu pytam” w TVP1. W latach 2007–2012 był dyrektorem programowym Religia.tv, prowadził w tej stacji programy „Między sklepami”, „Bóg w wielkim mieście” i „Ludzie na walizkach”.
Największą popularność zyskał od 2008 roku jako współprowadzący „Mam talent!” w TVN. W 2015 roku razem z Marcinem Prokopem prowadził też w TVN program „Mamy Cię!”.
Napisał ok. 20 książek, przede wszystkim o tematyce religijnej i duchowości. Otrzymał kilka nagród dziennikarskich, m.in. Ostre Pióro od Business Centre Club (w 2004 roku), Nagrodę „Ślad” im. bp. Jana Chrapka (w 2007 roku), Wiktora w kategorii Wiktor publiczności za 2010 rok, MediaTor w kategorii NawigaTOR w 2008 roku, a w 2010 roku był nominowany do Nagrody im. Andrzeja Woyciechowskiego.
Hołownia od lat jest zaangażowany w działalność charytatywną, głównie na rzecz dzieci w Afryce. Założył fundacje Kasisi i Dobra Fabryka, w 2016 roku otrzymał od Rzecznika Praw Dziecka Odznaką Honorową za Zasługi dla Ochrony Praw Dziecka.
Studiował psychologię w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Dwukrotnie przebywał w nowicjacie zakonu dominikanów.
Dołącz do dyskusji: Żona Szymona Hołowni w jego spocie wyborczym rozmawia z kobietami (wideo)
Merkelowa zadzwoni a ten "poczekaj, dam żonę do telefonu"?