Szybki wzrost na europejskim rynku reklamy w wideo online
Do 2012 roku europejski rynek reklamy w klipach wideo online będzierozwijał się szybciej niż bardziej dojrzały rynek amerykański.
Wydatki na reklamę w internetowych klipach wideo w Europiezwiększą się w latach 2008 - 2012 z 200 milionów do 2,46 miliardadolarów - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer,powołując się na prognozę firmy badawczej ABI Research.
Według analityków z ABI Research, tak wysoki wzrost zostanieuzyskany głównie dzięki coraz większej dostępności szerokopasmowychpołączeń internetowych w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech orazkrajach skandynawskich.
Obecnie największym europejskim rynkiem wideo online jest WielkaBrytania. Z danych firmy badawczej Nielsen Online wynika, że wewrześniu zeszłego roku z serwisów telewizyjnych, wideo i filmowychkorzystało blisko 21 milionów Brytyjczyków. To o 28 procent więcejniż rok wcześniej. W tym samym okresie ilość czasu przeznaczanegona tego typu strony zwiększyła się aż o 91 procent.
Z kolei w styczniu bieżącego roku pięć z dziesięciu najszybciejrozwijających się na rynku brytyjskim stron z kategorii społecznychmediów, stanowiły serwisy wideo. Każdy z nich w ciągu poprzednichdwunastu miesięcy zanotował trzycyfrowy wzrost liczbyodwiedzających.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Szybki wzrost na europejskim rynku reklamy w wideo online