„Szkło kontaktowe” ogląda mniej widzów, ale ma większe wpływy z reklam
381 tys. osób - tyle wyniosła średnia widownia „Szkła kontaktowego” w ostatnim roku. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn TVN24 stracił nieco widzów, ale wzrosły jego wpływy reklamowe.
Średnia widownia „Szkła kontaktowego” w okresie od 18 stycznia 2013 roku do 16 stycznia 2014 roku wyniosła 381 tys. osób. Przełożyło się to na 3,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,42 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Program emitowany jest na antenie TVN24 codziennie o godz. 22.00.
Najchętniej oglądany odcinek magazynu w analizowanym okresie wyemitowano 13 marca 2013 roku. Zainteresował on 561 tys. widzów.
Trzy topowe odcinki „Szkła kontaktowego” w ostatnim roku
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
13-03-2013 | 22:03 | 561 466 | 4,73% |
23-01-2013 | 21:59 | 554 775 | 4,48% |
26-01-2013 | 21:59 | 545 687 | 4,41% |
W porównaniu do analogicznego odstępu czasu rok wcześniej program stracił 15 tys. osób. W okresie od 18 stycznia 2012 roku do 17 stycznia 2013 roku „Szkło kontaktowe” oglądało bowiem 396 tys. widzów, a udział plasował się na poziomie odpowiednio na 3,45 proc. oraz 1,86 proc.
Magazyn jeszcze większą stratę zanotował w porównaniu do poprzednich odcinków czasu. W okresie od 18 stycznia 2011 roku do 17 stycznia 2012 roku program śledziło średnio 447 tys. osób (odpowiednio 3,89 proc. oraz 1,73 proc. udziału), a od 18 stycznia 2010 roku do 17 stycznia 2011 roku - 464 tys. osób (3,98 proc. oraz 2,02 proc.).
Porównanie oglądalności programu z latami poprzednimi
Okres | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
18.01.2010 - 17.01.2011 | 464 307 | 3,98% | 2,02% |
18.01.2011 - 17.01.2012 | 446 550 | 3,89% | 1,73% |
18.01.2012 - 17.01.2013 | 395 938 | 3,45% | 1,86% |
18.01.2013 - 16.01.2014 | 381 178 | 3,28% | 1,42% |
W paśmie nadawania audycji Moniki Olejnik kanał TVN24 wygrał walkę o widza ze stacją TVP Info, która w tym czasie notowała 2,72 proc. udziału. Zdecydowanie słabiej od TVN24 radził sobie też Polsat News - 0,79 proc. Taka sama była kolejność wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność magazynu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN24 - Szkło kontaktowe | 381 178 | 3,28% | 1,42% |
TVP INFO | 316 472 | 2,72% | 1,24% |
Polsat News | 92 162 | 0,79% | 0,70% |
Wpływy reklamowe TVN24 przy emisji „Szkła kontaktowego” w analizowanym okresie wyniosły 37,33 mln zł. W porównaniu do poprzedniego roku były one wyższe o 5,07 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Okres | Wpływy (w zł) |
18.01.2010 - 17.01.2011 | 41 666 291 |
18.01.2011 - 17.01.2012 | 29 785 159 |
18.01.2012 - 17.01.2013 | 32 255 468 |
18.01.2013 - 16.01.2014 | 37 328 366 |
Dołącz do dyskusji: „Szkło kontaktowe” ogląda mniej widzów, ale ma większe wpływy z reklam