SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szefowa Guardiana: dziennikarstwo wymaga nowego modelu biznesowego

- Internetowe platformy społecznościowe stały się zbyt potężne, a dziennikarze, wydawcy i reklamodawcy zostali zmuszeni do wyścigu, który ma tylko jeden cel: jak najlepszą pozycję w news feedzie - ocenia Katharine Viner, redaktor naczelna Guardian News and Media.

Katharine Viner, redaktor naczelna „Guardiana”Katharine Viner, redaktor naczelna „Guardiana”

Swoimi uwagami na temat obecnej sytuacji mediów w internecie i wyzwań, które je czekają Katharine Viner podzieliła się w trakcie spotkania z wybranymi partnerami reklamowymi Guardiana w Londynie.

- Platformy społecznościowe stały się przesadnie potężne i dzisiaj to one decydują o tym co czytają internauci i w jaki sposób wydawcy zarabiają pieniądze - podkreśliła Katharine Viner. - Idea szeroko dostępnej internetowej sieci została ograniczona do kilku serwisów social media oraz wydawców, którzy starają się przyciągnąć do siebie użytkowników na jak najdłuższy czas i znajdują wciąż nowe sposoby na zatrzymanie odbiorców przy swoich treściach. To oczywiście dobra wiadomość dla reklamodawców i samych platform społecznościowych, ale to także coraz poważniejsze wyzwanie dla dziennikarstwa.

Szefowa Guardiana zaznaczyła, że obecnie od wartościowego dziennikarstwa bardziej liczy się viralowość konkretnych treści, a dziennikarze, wydawcy i reklamodawcy zostali zmuszeni do wyścigu, który ma tylko jeden cel: Jak najlepszą pozycję w News feedzie.

Podczas swojego wystąpienia Viner przypomniała ostatnie zmiany na Facebooku faworyzujące treści użytkowników w stosunku do materiałów od wydawców i marek. - Teraz będziemy musieli zmierzyć się z kolejnym tajemniczym algorytmem Facebooka. I jesteśmy na straconej pozycji, po części dlatego, że wcześniej zaakceptowaliśmy język, sposób myślenia i wizję pochodzącą z Silicon Valley - przyznała Viner.

Patrząc w przyszłość naczelna Guardiana podkreśliła, że media, by sprostać obecnym wyzwaniom na rynku, muszą wypracować zupełnie nowy model biznesowy. Viner przyznała jednocześnie, że odbiorcy treści wciąż cenią wysokiej jakości dziennikarstwo i są skłonni za nie płacić. Na dowód przytoczyła dane z których wynika, że materiały publikowane przez Guardiana przy okazji Brexitu osiągnęły w czerwcu br. ponad 1 mld odsłon, a stronę Guardiana odwiedziło w tym okresie 17 mln internautów, którzy pozostawili na temat Brexitu ponad 130 tys. komentarzy.

Dołącz do dyskusji: Szefowa Guardiana: dziennikarstwo wymaga nowego modelu biznesowego

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zdzich
Tak, niestety. Samo rozpowszechnianie jest teraz ważniejsze od rozpowszechnianych treści.
odpowiedź
User
paper lovers
Zjawisko jest przerażające. Dobrze, że ktoś zaczyna o tym mówić. Algorytmy zastępują idee.
odpowiedź
User
Kocmentarz
Zacznę zdecydowanie merytorycznie, : jakie treści ???? kogo interesuja jakiekolwiek treści. a mniej merytorycznie, bardzo chętnie popracowąłbym pod tą redaktorka naczelną.
odpowiedź