SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef H&M: rosnąca świadomość proekologiczna "zagraża gospodarce"

Szef szwedzkiego koncernu odzieżowego H&M Karl-Johan Persson skrytykował rosnącą w społeczeństwie świadomość wpływu światowej produkcji dóbr na stan klimatu. Postawy proekologiczne nazwał „bardzo realnym zagrożeniem społecznym”.

Na całym świecie branża odzieży warta jest 2,5 bln dolarów - podaje Bloomberg. Przemysł ten odpowiada za jedną dziesiątą emisji dwutlenku węgla  do atmosfery, więcej niż lotnictwo i żegluga razem wzięte. Zdaniem Europejskiej Komisji Gospodarczej przy ONZ „era szybkiej mody” doprowadziła do „katastrofy ekologicznej i społecznej”. Jednym z koncernów, który wypromował trend "fast fashion", jest szwedzki H&M.

Szef H&M: branża mody "ofiarą zawstydzania"

Karl-Johan Persson, prezes H&M, cytowany przez Bloomberga, uważa, że "taktyka zawstydzania" stanowi "bardzo realne zagrożenie społeczne". "Zawstydzanie" odnosi się do ukutego w Szwecji terminu "flygskam", oznaczającego "wstyd przed lataniem". Ruch ten spopularyzowała m.in. Greta Thunberg, aktywistka, która namawia do rezygnacji z samolotów na rzecz bardziej ekologicznych środków transportu. W szerszym rozumieniu, ruch "zawstydzania" zachęca do ograniczenia konsumpcjonizmu.  

Persson w wywiadzie skrytykował takie postawy - jego zdaniem mogą doprowadzić do "strasznych konsekwencji społecznych". Szef H&M uważa, że przemysł mody jest jedną z "ofiar" wytykania nadmiernego konsumpcjonizmu m.in. przez Gretę Thunberg i jej zwolenników.

- Kwestia klimatu jest niezwykle ważna. To olbrzymie zagrożenie i wszyscy – politycy, firmy czy jednostki - musimy traktować je poważnie. Ale równocześnie eliminacja biedy jest celem co najmniej równie ważnym – stwierdza Persson.

H&M pod kierownictwem Karl-Johana Perssona deklaruje, że do 2040 roku zredukuje emisję gazów cieplarnianych. W produkcji chce postawić an materiały z recyklingu, w swoich fabrykach natomiast instaluje panele słoneczne i stawia na odnawialne źródła energii.

Niedawno szwedzki koncern został właścicielem 70 proc. udziałów w start-upie Sellpy, który umożliwia odsprzedawanie używanej odzieży online.

Dołącz do dyskusji: Szef H&M: rosnąca świadomość proekologiczna "zagraża gospodarce"

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łysy
Przecież H&M jest bardzo postępową firmą, widać to po ostatniej reklamie świątecznej z motywami lgbt oraz multikulti. Więc dlaczego sprzeciwiają się ekologicznym ideom???
odpowiedź