Sylwester Cacek: zweryfikujemy strategię dla Chłopskiego Jadła
Spółka restauracyjna Sfinks Polska planuje zająć się weryfikacją strategii dla Chłopskiego Jadła, chce także podjąć dalsze prace związane z rozwojem sieci franczyzowej w Czechach i na Węgrzech.
"W drugim półroczu zajmiemy się weryfikacją strategii dla Chłopskiego Jadła oraz zbudowaniem dla tej marki planu działań pro sprzedażowych, jak wcześniej miało to miejsce dla sieci Sphinx oraz WOOK i czego pozytywne efekty możemy już obserwować w tym roku" - powiedział prezes spółki Sylwester Cacek.
W I półroczu 2011 r. sieć Sphinx odnotowała wzrost przychodów o 11,9% r/r, a sieć WOOK - o 16,1%. Z kolei sieć Chłopskie Jadło odnotowała spadek sprzedaży o 11,1%.
"W Polsce, oprócz dalszej koncentracji na podnoszeniu wyników, będziemy również kontynuować plan rozwoju sieci. Kluczowe będzie jednak dla nas pozyskiwanie lokalizacji gwarantujących oczekiwany przez nas poziom rentowności, a nie jedynie rozbudowa mapy naszych sieci jako cel sam w sobie" - powiedział także prezes.
W I półr. spółka otworzyła 10 nowych restauracji, a w ciągu ośmiu miesięcy tego roku - 13 lokali, podała spółka w komunikacie.
Sfinks Polska zarządza obecnie 115 restauracjami, w tym siecią 97 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 9 restauracjami WOOK (segment casual dining), podano też w materiale.
Spółka zapowiada także podejmowanie dalszych prac związanych z działalnością zagraniczną. Ma w planach uruchomienie drugiej restauracji franczyzowej w Budapeszcie. W I półr. br. Sfinks wyłonił już m.in. kandydatów na partnerów franczyzowych w Budapeszcie oraz w Pradze.
Sfinks Polska ma spółki zależne w Niemczech, Czechach i na Węgrzech.
W I poł. 2011 roku spółka miała 9,34 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 17,09 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 83,53 mln zł wobec 75,29 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Sylwester Cacek: zweryfikujemy strategię dla Chłopskiego Jadła