SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Świat mediów, biznesu i PR spotkał się po raz drugi

28 listopada w warszawskim hotelu Sheraton odbyła się II. Ogólnopolska Konferencja PUBLICON - Biznes, Media, Public Relations, w trakcie której zaprezentowane zostały wyniki najnowszego badania instytutu SMG/KRC "PR w oczach polskich menedżerów - diagnoza stanu obecnego i prognozy na przyszłość".

W konferencji wzięły udział osoby odpowiedzialne za tworzenie i realizację polityki informacyjnej w firmach i instytucjach, dziennikarze, prezesi i pracownicy agencji public relations, wykładowcy i studenci kierunku PR.

Konferencja rozpoczęła się wystąpieniem organizatorów: Ryszarda Solskiego, Prezesa Związku Firm Public Relations oraz Andrzeja Stolarczyka, Dyrektora Programowego Konferencji. Następnie głos zabrali goście specjalni: Rzecznik Rządu Marcin Kaszuba, Maria Wiśniewska (PKPP), Tomasz Goban-Klas (KRRiTV) oraz Ernest Skalski (Gazeta Wyborcza). W swoich wystąpieniach podkreślali oni konieczność lepszej współpracy pomiędzy mediami a specjalistami PR w firmach i agencjami PR, gdyż jakość tej relacji wpływa znacząco na poziom komunikacji społecznej.

Punktualnie o godzinie 11.00 rozpoczęła się sesja plenarna, podczas której Beata Paczyńska (RPR Group) i Kuba Antoszewski (SMG/KRC) zaprezentowali wyniki najnowszego badania "PR w oczach polskich menedżerów - diagnoza stanu obecnego i prognozy na przyszłość". Przebadano 200 menedżerów komunikacji z największych firm, operujących na polskim rynku. Z badań wynika, iż większość z nich pozytywnie ocenia poziom świadomości najwyższej kadry menedżerskiej swojego przedsiębiorstwa odnośnie technik PR-owskich oraz korzyści, jakie mogą płynąć z ich umiejętnego wykorzystania. W zakresie prognoz dalszego rozwoju rynku PR w Polsce respondenci wskazywali na rosnącą rolę PR-u korporacyjnego i produktowego oraz przewidywali coraz większy udział budżetu PR w ramach budżetu działań marketing mix. Wyniki te były punktem wyjścia do dyskusji, w której udział wzięli zaproszeni goście: Mirosław Głogowski (Doradca Prezydenta RP ds. Mediów), Ewa Łabno-Falęcka (Dyrektor PR Daimler-Chrysler), Grzegorz Kiszluk (Redaktor Naczelny miesięcznika Brief), Maria Oskroba (PR Manager Tchibo) oraz Ryszard Woronowicz (Rzecznik Prasowy Polkomtel), jak również obecni na sali uczestnicy konferencji. Wyniki opublikowane zostaną w najbliższym czasie na oficjalnej stronie konferencji www.publicon.pl.

Oprócz sesji plenarnej w programie konferencji znalazło się również 12 paneli dyskusyjnych i warsztatów praktycznych, w trakcie których w kameralnej atmosferze dyskutowano na istotne dla branży tematy. Dyskutowano między innymi o promocji trudnych marek (takich jak alkohol, farmaceutyki, tytoń), granicach profesjonalnego lobbyingu, roli informacyjnej i misji mediów w sytuacjach kryzysowych. Uczestnicy mogli się także zapoznać z tajnikami przygotowań imprezy promocyjnej, projektowaniem wydawnictw firmowych oraz zagadnieniami promocji "znanych twarzy". Dla zainteresowanych działaniami PR w konkretnych branżach przedstawiciele sektorów IT i finansowego przygotowali specjalne prezentacje. Wśród paneli nie zabrakło również tematyki europejskiej: paneliści sesji "Europa, Europa" zastanawiali się, czy wejście do Unii będzie szansą, czy zagrożeniem dla rozwoju polskiego PR-u. Panele prowadzone były przez specjalistów, wśród których znaleźli się: Andrzej Goszczyński (Obserwatorium Wolności Mediów), Aneta Moczkowska (UM Tychy), Waldemar Rydzak (Prelite), Zbigniew Olesiak (Polkomtel), Mirella Panek (Amnesty International), Ewa Jakubowska (BBC), Małgorzata Wejtko (Newsline), Bartłomiej Pawlak (Ernst&Young), Paweł Trochimiuk (Partner of Promotion), Tomasz Kościelny (Agape), Anita Zdrojewska (Publink), Ewa Wróbel (Sparrow), Tomasz Kamel (TVP1), Piotr Kraśko (TVP1), Piotr Sadownik (Gide Loyrette Nouel), Norbert Ofmański (On Board), Anna Kieszkowska-Grudny (Novartis), Grzegorz Szczepański (Pekao), Krzysztof Rut (Grupa Żywiec), Marek Kosycarz (British American Tobacco), Jacek Jakubczyk (ITBC Communication), Barbara Czerniawska (ITBC Communication), Dominika Krzyżanowska (SAP Polska), Anna Kniaź (TELEINFO), Jeremi Mordasewicz (PKPP), Kaja Szwykowska (Impress Art. PR&Lobbying), Marek Matraszek (CEC), Andrzej Halicki (GGK), Sławomir Majman (Biuro Reklamy), Piotr Czarnowski (First PR), Ryszard Solski (Sigma), Kazimierz Krzysztofek (SWPS) i Andrzej Stolarczyk (RPR Group i jednocześnie Dyrektor Programowy Konferencji PUBLICON).

Konferencja zakończyła się uroczystą galą, w trakcie której wystąpiła Anna MacDonald z London School of Public Relations. Wręczono również nagrody w konkursie Złoty Spinacz dla najlepszych kampanii Public Relations.

Konferencję PUBLICON zorganizował Związek Firm Public Relations (ZFPR), a koordynowała Agencja RPR Group.

Dołącz do dyskusji: Świat mediów, biznesu i PR spotkał się po raz drugi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl