„Super Express” sprzedaje w kioskach więcej niż „Wyborcza”, „Rz” poniżej 10 tys. egz.
W lutym br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei największy wzrost osiągnął „Parkiet”.
Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety - w lutym 2014 roku wyniosła 335 217 egz. W porównaniu do lutego 2013 roku zmniejszyła się o 5,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 151 877 egz., notując spadek o 3,82 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 19,03 proc. i wyniosła 115 856 egz.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,46 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (to największy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu), z kolei w przypadku „Gazety Wyborczej” ten udział wyniósł 66,31 proc.
>>> „Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem, „GW" już tylko 170 tys. egz.
Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W lutym br. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 20 602 egz. Tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 28,93 proc.
Natomiast największy wzrost w tym ujęciu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż kioskowa zwiększyła się bowiem o 6 proc. do 1 660 egz.
Warto dodać, iż największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - wyniósł on 69,92 proc.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” sprzedaje w kioskach więcej niż „Wyborcza”, „Rz” poniżej 10 tys. egz.