„Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w październiku br. był „Fakt”. Drugie miejsce zajął „Super Express”, który po raz pierwszy w historii wyprzedził „Gazetę Wyborczą” - wynika z danych ZKDP opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2016 roku wyniosła 266 940 egz., czyli o 10,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 135 685 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 5 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 13,14 proc. do 135 277 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz pierwszy w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (przewaga pomiędzy tymi tytułami w październiku br. wyniosła 408 egz.).
Na kolejnym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,15 proc. Dziennik ten w październiku br. sprzedawał się w liczbie 52 139 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 498 egz., po spadku o 4,09 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 2,92 proc. i wyniosła 19 890 egz.
ZKDP | październik | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 392 272 | 266 940 | 266 940 | 422 568 | 298 961 | 298 961 | -10,71% |
Super Express | 230 387 | 136 405 | 135 685 | 246 581 | 143 562 | 142 824 | -5,00% |
Gazeta Wyborcza | 225 597 | 153 088 | 135 277 | 239 682 | 176 878 | 155 735 | -13,14% |
Rzeczpospolita | 61 806 | 52 245 | 52 139 | 63 897 | 55 272 | 54 971 | -5,15% |
Dziennik Gazeta Prawna | 51 966 | 49 768 | 42 498 | 54 871 | 52 571 | 44 310 | -4,09% |
Przegląd Sportowy | 55 454 | 27 213 | 27 213 | 63 700 | 30 845 | 30 845 | -11,78% |
Gazeta Polska Codziennie | 70 086 | 19 898 | 19 890 | 59 187 | 19 437 | 19 326 | 2,92% |
Puls Biznesu | 12 996 | 12 317 | 9 966 | 14 667 | 13 697 | 10 668 | -6,58% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6 775 | 4 736 | 4 372 | 10 396 | 5 416 | 4 806 | -9,03% |
W październiku br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która zyskała 6,19 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,49 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 392 272 | 266 940 | 266 940 | 390 879 | 279 497 | 279 497 | -4,49% |
Super Express | 230 387 | 136 405 | 135 685 | 234 874 | 136 839 | 136 119 | -0,32% |
Gazeta Wyborcza | 225 597 | 153 088 | 135 277 | 216 987 | 153 889 | 136 143 | -0,64% |
Rzeczpospolita | 61 806 | 52 245 | 52 139 | 62 872 | 52 908 | 52 793 | -1,24% |
Dziennik Gazeta Prawna | 51 966 | 49 768 | 42 498 | 48 758 | 49 203 | 41 959 | 1,28% |
Przegląd Sportowy | 55 454 | 27 213 | 27 213 | 57 956 | 27 900 | 27 900 | -2,46% |
Gazeta Polska Codziennie | 70 086 | 19 898 | 19 890 | 64 047 | 18 736 | 18 731 | 6,19% |
Puls Biznesu | 12 996 | 12 317 | 9 966 | 11 233 | 10 538 | 10 013 | -0,47% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6 775 | 4 736 | 4 372 | 8 634 | 4 702 | 4 353 | 0,44% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)