„Super Express” i „Rzeczpospolita” z najwyższym spadkiem wpływów z reklam, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”
Spadek przychodów reklamowych dzienników pogłębia się. W pierwszych siedmiu miesiącach br. tylko 3 z 10 tytułów z największymi przychodami zanotowało wzrost: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”. Redukcje budżetów odczuły najmocniej „Rzeczpospolita” i „Super Express”.
W okresie od stycznia do lipca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w gazetach codziennych 739,9 mln zł. To 13,4 proc. mniej w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza”, mimo że w omawianym okresie jej przychody spadły o 14,4 proc., z 193,3 do 165,3 mln zł.
Drugi w rankingu „Fakt” zarobił w omawianym okresie 5,6 proc. mniej - 77,4 mln zł. Ten tytuł był najchętniej czytanym dziennikiem w pierwszej połowie br. - wg PBC sięgało po niego 8 proc. respondentów.
Z kolei trzecia na reklamowym podium „Rzeczpospolita” miała wpływy z reklam niższe o 16,6 proc. - wyniosły one 60,5 mln zł.
Ten dziennik miał w pierwszej połowie br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych.
Z czołówki Top 10 dzienników, które na reklamach zarabiają najwięcej, najwyższy spadek przychodów miał „Super Express”. Dziennik zarobił 53,3 mln zł, czyli w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. 20,6 proc. mniej.
O 12,3 proc. spadły wydatki na reklamę w „Dzienniku Łódzkim” (do 17,5 mln zł), o 11 proc. w „Dzienniku Bałtyckim” (do 23,7 mln zł) i o 3,8 proc. w „Dzienniku Zachodnim” (do 27,9 mln zł).
Trzy tytuły w pierwszych siedmiu miesiącach br. zarobiły na reklamach więcej niż przed rokiem. O 16,8 proc. wzrosły wpływy „Dziennika Polskiego” - z 14,8 do 17,3 mln zł. W „Dzienniku Gazecie Prawnej” marketerzy wydali 6,7 proc. więcej (31 mln zł), a w „Głosie Wielkopolskim” - 5,1 proc. więcej niż przed rokiem (24,7 mln zł).
Wpływy reklamowe dzienników (TOP 10) | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2016 | I-VII 2017 | zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA | 193 262 582 zł | 165 337 410 zł | -14,4 |
FAKT | 82 021 797 zł | 77 398 189 zł | -5,6 |
RZECZPOSPOLITA | 72 564 172 zł | 60 502 450 zł | -16,6 |
SUPER EXPRESS | 67 155 658 zł | 53 333 684 zł | -20,6 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 29 030 480 zł | 30 970 332 zł | 6,7 |
DZIENNIK ZACHODNI do 13.10.2007 od 01.01.2016 | 28 991 658 zł | 27 890 007 zł | -3,8 |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 23 475 942 zł | 24 670 520 zł | 5,1 |
DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.2007 od 01.01.2016 | 26 585 288 zł | 23 666 913 zł | -11 |
DZIENNIK ŁÓDZKI do 13.10.2007 od 01.01.2016 | 19 953 868 zł | 17 505 213 zł | -12,3 |
DZIENNIK POLSKI | 14 771 718 zł | 17 259 232 zł | 16,8 |
Razem | 854 065 314 zł | 739 913 508 zł | -13,4 |
Dołącz do dyskusji: „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najwyższym spadkiem wpływów z reklam, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”