Sukces kampanii WWF
Headlines nowym członkiem klubu WWF Polska "Biznes dla Przyrody"
Niewątpliwy sukces odniosła kampania WWF na rzecz ograniczenia w Polsce nielegalnego handlu gatunkami zagrożonymi wyginięciem, w której Headllines odpowiadała za komunikację z mediami. Wspólne działania skłoniły polskich ustawodawców do uzupełnienia luk prawnych w istniejących dotąd przepisach. "Kampania ta to projekt, który zainicjował współpracę naszej firmy z WWF, dlatego szczególnie cieszymy się, że udało nam się przyczynić do istotnych zmian w Ustawie o ochronie przyrody" - mówi prezes Headlines Joanna Pruszyńska-Witkowska. Nowe przepisy narzucają obowiązek posiadania dokumentów legalnego pochodzenia zwierząt, regulują zasady postępowania ze zwierzętami skonfiskowanymi przemytnikom oraz wprowadzają wyższe kary za nielegalny handel i przemyt zagrożonych gatunków.
Zadaniem Headlines była pomoc w nagłośnieniu problemu i szerokim dotarciu do społeczeństwa. Działanie komunikacyjne opierały się na pozyskiwaniu patronatów medialnych (Polityka), indywidualnej współpracy z mediami oraz organizacji konferencji prasowej i happeningu. Happening z udziałem znanych osób ze świata kultury był punktem kulminacyjnym całej kampanii, który w największym stopniu przyciągnął uwagę mediów. Maja Ostaszewska, Kasia Skrzynecka, Andrzej Piasek Piaseczny i Przemek Saleta pozwolili zamknąć się w drewnianej klatce, aby w ten sposób zaprotestować przeciwko nieludzkiemu procederowi przemytu i handlu ginącymi gatunkami. "Jesteśmy ogromnie wdzięczni za nieocenione wsparcie, którego udzieliła nam firma Headlines. Właśnie dzięki takim działaniom udało się nam uświadomić wagę problemu nie tylko społeczeństwu, ale i osobom zajmującym się tworzeniem polskiego prawa." - mówi Magdalena Dul, Kierownik Działu Komunikacji WWF Polska.
Chcąc nadal przyczyniać się do ochrony przyrody w Polsce i na świecie Headlines w czerwcu br. dołączy do Klubu WWF "Biznes dla Przyrody". W ramach członkostwa Headlines będzie pro bono wspierać WWF przy obsłudze PR kolejnych kampanii oraz w obliczu sytuacji kryzysowych. "Działania pro społeczne zgodne z ideą CSR społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibilty) to obszar, w którym chcemy być obecni. W sytuacji, kiedy coraz rzadziej zwracamy uwagę na otaczających nas ludzi i przyrodę, chcemy dołączyć do firm i organizacji, które próbują pomóc innym" - mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska.
Headlines wspiera WWF przy kolejnym projekcie, którego celem jest zaostrzenie przepisów Unii Europejskiej w zakresie ochrony przed szkodliwymi związkami chemicznymi produkowanymi na skalę przemysłową. Kampania rozpoczęła się w marcu od indywidualnej współpracy z mediami, a zakończy pod koniec roku, kiedy Parlament Europejski będzie głosował nad zmianą przepisów dotyczących substancji chemicznych. Projekt ten to część ogólnoeuropejskiej kampanii, w ramach której od zeszłego roku prowadzone są działania m.in. w Wielkiej Brytanii i Belgii.
Dołącz do dyskusji: Sukces kampanii WWF