Studenci wybierają RMF FM i Eskę
W I kwartale 2013 roku na pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego wśród studentów awansowało RMF FM, które wyprzedziło Eskę - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową wśród studentów (w wieku od 19 do 25 lat) zostało RMF FM, której udział w I kwartale 2013 roku wyniósł 23,10 proc. (po wzroście względem I kwartału 2012 roku o 2,1 pkt proc.) - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Rok temu stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugie miejsce spadła Eska (z 23,50 proc. do 21,50 proc.). Natomiast ostatnia pozycja podium w analizowanym okresie należała do Radia ZET (wzrost z 12,50 proc. do 13,10 proc. udziału).
studenci (19-25 lat) | styczeń 2012 : marzec 2012 | styczeń 2013 : marzec 2013 |
Radio RMF FM | 21,0% | 23,1% |
Radio ESKA | 23,5% | 21,5% |
Radio ZET | 12,5% | 13,1% |
RMF MAXXX | 11,0% | 8,4% |
ESKA ROCK | 6,0% | 5,9% |
Trójka | 6,4% | 5,2% |
Złote Przeboje | 1,8% | 3,6% |
Jedynka | 1,4% | 2,2% |
PLANETA FM | 1,3% | 1,9% |
Antyradio | 1,4% | 1,7% |
Audytorium 17 | 1,5% | 1,5% |
RMF Classic | 0,5% | 1,0% |
Radio Wawa | 0,8% | 0,8% |
Radio TOK FM | 0,4% | 0,7% |
Radio Roxy | 0,4% | 0,5% |
CHILLI ZET | 0,3% | 0,4% |
Radio Plus | 0,5% | 0,4% |
Radio Maryja | 1,2% | 0,4% |
Czwórka | 0,9% | 0,3% |
Radio PiN | 0,0% | 0,2% |
Dwójka | 0,1% | 0,1% |
N= | 1303 | 1138 |
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego jest RMF FM (więcej na ten temat), natomiast wśród sieci pierwsze miejsce zajmuje Eska (dowiedz się więcej).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Studenci wybierają RMF FM i Eskę