Ströer kupuje Grupę Ballroom i wchodzi w e-reklamę
Firma Ströer Media AG, zajmująca się głównie reklamą outdoorową, przejęła 53,4 proc. udziałów Grupy Ballroom, sieci sprzedaży reklamy internetowej działającej w Europie Wschodniej. Tym samym wchodzi - m.in. w Polsce - w sektor e-marketingu.
W wyniku kupna 53,4 proc. udziałów Grupy Ballroom, Ströer Media AG przejęła pełną kontrolę nad jej działalnością operacyjną. Firmy nie ujawniają kwoty tej transakcji. W poszczególnych krajach muszą jeszcze na nią wyrazić zgodę urzędy antymonopolowe.
Grupa Ballroom jest obecna na wielu rynkach europejskich, m.in. w Turcji, Polsce (poprzez sieć Evolution Media Net), Rumunii, Czechach i na Węgrzech. Oferta firmy obejmuje różne usługi z zakresu marketingu internetowego: ad exchange, reklamy wideo i graficzne (display) oraz marketing efektywnościowy. W ub.r. spółka zanotowała sprzedaż w wysokości ok. 30 milionów euro, zatrudniając ok. 200 pracowników.
Ströer po przejęciu Grupy Ballroom zamierza wdrożyć na swoich kluczowych rynkach zagranicznych - w Turcji i Polsce - model biznesowy działający już w Niemczech. Firma zaoferuje w tych krajach usługi marketingu internetowego.
Przypomnijmy, że w naszym kraju Ströer do tej pory zajmował się wyłącznie reklamą outdoorową - na koniec czerwca br. firma kontrolowała 15,7 tys. nośników (zobacz szczegóły). Przy czym wydatki na reklamę zewnętrzną w ostatnich latach wyraźnie maleją - w I połowie br. ten spadek wyniósł 17,7 proc. (przeczytaj o tym więcej).
- Wykorzystując nasze doświadczenie na poziomie krajowym i międzynarodowym będziemy mogli usprawnić rozwój technologii i produktów. Dzięki temu będziemy mogli wprowadzać nowe formaty i podejście na każdym z kluczowych rynków - zapowiada Christrian Schmalzl, COO Ströer Media AG. - Jesteśmy zatem na właściwej drodze, aby stać się pierwszą firmą posiadającą w pełni zintegrowaną sprzedaż premium - przekonuje.
Dołącz do dyskusji: Ströer kupuje Grupę Ballroom i wchodzi w e-reklamę