Strategy Analytics: 8-proc. spadek sprzedaży komórek w II kw.
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 273 milionytelefonów komórkowych.
To o 8 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego (297 mln) - wynika z danych firmy badawczej StrategyAnalytics. Tempo spadku było jednak niższe niż w dwóch poprzednichkwartałach (14 i 11 proc.).
Między kwietniem a czerwcem liderem była fińska Nokia z liczbą103,2 miliona sprzedanych komórek i 37,8 proc. udziału w rynku.Wyprzedziła ona kolejno firmy Samsung (52,3 mln, 19,2 proc.), LGElectronics (29,8 mln, 10,9 proc.), Motorola (14,8 mln, 5,4 proc.)oraz Sony Ericsson (13,8 mln, 5,1 proc.). Pozostali producencisprzedali w II kwartale łącznie 59,1 miliona urządzeń, stanowiących21,6 proc. rynku.
Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę,według której w III kwartale bieżącego roku na całym świeciesprzedanych zostanie 290 milionów telefonów komórkowych - o 5 proc.mniej niż rok wcześniej w tym samym okresie.
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 8-proc. spadek sprzedaży komórek w II kw.