Strategy Analytics: 39 proc. rynku tabletów dla Androida, Apple traci
W IV kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano prawie 27 milionów tabletów. Android zanotował wzrost do 39 proc. udziału w rynku. Pomimo spadku do 58 proc., pozycję zdecydowanego lidera zachował iPad.
Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w IV kwartale o 150 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 10,7 do 26,8 miliona urządzeń.
Apple sprzedało 15,4 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 58 proc. rynkowego udziału - o 10 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. O taki sam wskaźnik wzrósł udział w rynku systemu Android - z 29 do 39 proc. Globalna sprzedaż tabletów opartych na opracowanej przez Google platformie wzrosła w ciągu roku ponad trzykrotnie - z 3,1 do 10,5 miliona sztuk. Z kolei tylko 1,5 proc. udziału w rynku zdobyły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Windows 7 Microsoftu.
Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - IV kw. 2011 r.
Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) | IV kw. 2010 | IV kw. 2011 |
Apple iOS | 7.3 | 15.4 |
Android | 3.1 | 10.5 |
Microsoft | 0.0 | 0.4 |
Pozostałe | 0.3 | 0.5 |
Suma | 10.7 | 26.8 |
Udział w rynku | IV kw. 2010 | IV kw. 2011 |
Apple iOS | 68.2% | 57.6% |
Android | 29.0% | 39.1% |
Microsoft | 0.0% | 1.5% |
Pozostałe | 2.8% | 1.9% |
Suma | 100.0% | 100.0% |
Wzrost r/r | N/A | 150% |
W całym 2011 roku na świecie sprzedano 66,9 miliona tabletów - o 260 proc. więcej niż w roku 2010 (18,6 mln).
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 39 proc. rynku tabletów dla Androida, Apple traci