Stopklatka z 13 mln zł wpływów i 1,7 mln zł straty. Zwiększyła wydatki na pensje
W minionym półroczu Stopklatka zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 4 proc. do 12,96 mln zł oraz 1,7 mln zł straty netto (wobec 1,03 mln zł straty rok wcześniej). Firma znacząco zwiększyła wydatki na pensje i inne świadczenia pracownicze.
Prawie wszystkie przychody Stopklatki pochodzą ze sprzedaży czasu reklamowego w kanale Stopklatka TV, dostępnym m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. W zeszłym półroczu ze sprzedaży treści i innych usług firma miała zaledwie 6 tys. zł, wobec 21 tys. zł rok wcześniej.
W samym drugim kwartale wpływy sprzedażowe Stopklatki zmalały w skali roku o 4,9 proc. do 7,04 mln zł. Podając w połowie lipca swoje szacunkowe wyniki finansowe za ten okres, firma tłumaczyła spadek wpływem piłkarskich mistrzostw świata, które transmitowano w kanałach Telewizji Polskiej. Ponadto w minionym kwartale zmniejszyły się przychody barterowe spółki, głównie wskutek przesunięcia na później realizacji niektórych umów.
Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. średnia oglądalność minutowa stacji wynosiła 60 257 widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 0,93 proc. (o 2,11 proc. mniej niż rok wcześniej).
W minionym półroczu strata operacyjna Stopklatki wyniosła 1,48 mln zł (wobec 690 tys. zł rok wcześniej), a strata netto - 1,7 mln zł (w pierwszej połowie ub.r. miała wartość 1,03 mln zł). Znacząco pogorszył się też wynik operacyjny i netto spółki w zeszłym kwartale.
Więcej na pracowników, mniej na treści
W skali roku zwiększyły się koszty operacyjne Stopklatki - o 1,4 proc. do 14,67 mln zł w pierwszej połowie br. i o 1 proc. do 7,59 mln zł w minionym kwartale.
Najbardziej w górę poszły nakłady na pracowników (z 1,06 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 1,46 mln zł w minionym półroczu) oraz na amortyzację (z 4,82 do 5,26 mln zł). Natomiast koszty contentu zmalały w tym ujęciu z 1,82 do 1,27 mln zł.
Przepływy pieniężne firmy związane z nabyciem aktywów programowych wyniosły w minionym półroczu 5,69 mln zł, wobec 6,42 mln zł rok wcześniej. Spółka tłumaczy to przesunięciem niektórych zakupów na kolejny miesiąc.
Łączne koszty aktywów programowych firmy wyniosły w zeszłym półroczu 5,79 mln zł, wobec 5,92 mln zł rok wcześniej.
Stopklatka spłaciła 1,02 mln zł kredytu od Agory
W połowie czerwca br. Agora sprzedała 41,14 proc. akcji Stopklatki firmie Kino Polska TV za 32,2 mln zł. Kino Polska TV już wcześniej miało 41,5 proc. akcji Stopklatki, a teraz stało się jej większościowym akcjonariuszem. Prezesem Stopklatki jest Bogusław Kisielewski, pełniący taką samą funkcję w Kino Polska TV.
Pod koniec czerwca br. Stopklatka spłaciła Agorze 1,02 mln zł kredytu (planowo miała to zwrócić do końca marca). Jednocześnie zwiększyła z 2 do 4 mln zł limit kredytowy w BZ WBK i przedłużyła okres jego spłaty do końca sierpnia 2019 roku.
Na koniec czerwca spółka wykorzystała 938 tys. zł z tego limitu, miała też do spłaty 1,04 mln zł kredytu od Kino Polska TV.
Ponadto Stopklatka do końca 2022 roku będzie musiała zapłacić, w sześciu rocznych latach, 8,74 mln zł za koncesję do nadawania w naziemnej telewizji cyfrowej. Przy uwzględnieniu dyskonta to zobowiązanie wynosi 7,86 mln zł.
Stopklatka od 8 lat jest notowana na warszawskim rynki giełdowym NewConnect. We wtorek na koniec sesji za walor spółki płacono 6,85 zł, co dawało jej kapitalizację w wysokości 76,52 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Stopklatka z 13 mln zł wpływów i 1,7 mln zł straty. Zwiększyła wydatki na pensje