Starsi Japończycy w sieci
Badania wykazały, że mieszkańcy Japonii w wieku od 50 do 69 lat zaznajomieni z internetem spędzają w nim tyle czasu, co młodzież.
Japończycy po 50-tce, którzy nie boją się internetu, używają go tak często jak młodzi. Średnio 2,4 godziny spędzają dziennie Japończycy z grupy wiekowej od 50 do 69 lat. Dla porównania, średnia dla wszystkich grup wiekowych wynosi 2,5 godziny, wynika internetowej ankiety przeprowadzonej przez firmę Nikkei Research.
Starsi Japończycy obu płci twierdzą, że używają internetu głównie do czytania najnowszych wiadomości, planowania podróży, szukania dobrych restauracji i dokonywania rezerwacji: lotniczych, kolejowych czy hotelowych. Kobiety dodatkowo szukają jeszcze informacji o modzie, kosmetykach i kuchni. To, co odróżnia grupę wiekową, powyżej 50 lat od młodych internautów, to brak zainteresowania blogami i stronami społecznościowymi, a za to, częstsze odwiedzanie np. serwisów aukcyjnych. Starsi japońscy internauci rzadziej też kupują sprzęt high-tech czy multimedia przez internet.
Około 41,1% japońskich internautów z przedziału od 50 do 69 lat planuje w przyszłości znacznie więcej czasu spędzać online.
Dołącz do dyskusji: Starsi Japończycy w sieci