Starcom i Microsoft identyfikują osoby unikające reklam
Grupa Starcom MediaVest wspólnie z firmą Microsoft DigitalAdvertising Solutions sponsoruje badanie dotyczące możliwościdotarcia do grupy osób unikających reklam.
Projekt badawczy, zaprezentowany podczas Festiwalu Reklamowego wCannes, ma na celu zidentyfikowanie konsumentów świadomiestroniących od komunikacji marketingowej i stworzenie narzędzi,które pomogą marketerom dotrzeć do tych osób z przekazem - podano wkomunikacie.
- Ku naszemu ogromnemu zaskoczeniu okazało się, że jedna trzeciaosób w wieku 17-35 lat deklaruje, że nigdy nie zwraca uwagi nareklamę - powiedziała Kate Sirkin, wiceprezes wykonawczy i globalnydyrektor ds. badania mediów Starcom MediaVest. - Mamy nadzieję, żedzięki temu badaniu będziemy mogli lepiej dopasowywać komunikację iefektywniej docierać do tych grup osób, które historycznie omijałareklama i wydawały się zbyt trudne do uchwycenia.
W targacie 17-35 lat udało się wyróżnić dwa różne typy osóbunikających komunikacji reklamowej. Pierwszy z nich to Ad Averse adrugi Ad Ambivalent. Ad Ambivalent to pasywni konsumenci, którzypodchodzą do reklam z ograniczoną uwagą. Wolą raczej by komunikacjaich omijała. Ad Averse to osoby nastawione bardziej radykalnie,kierujące się skrajnymi emocjami także w odbiorze komunikacjimarketingowej.
- Cieszymy się z udziału w tym projekcie, ponieważ dziękipłynącym z niego wnioskom będziemy mogli pomagać reklamodawcom iagencjom, tak prowadzić marki, aby przestały dla tej grupykonsumentów być utrapieniem, a zaczęły być mile widziane, a wręczpożądane - powiedział Stephen Kim, globalny dyrektor ds. badań wMicrosoft - Mamy mocne przekonanie, że reklama może byćspersonalizowana i relewantna, a dzięki naszemu doświadczeniu iwiedzy ze świata Internetu możemy wskazać wydawcom, marketerom iagencjom sposoby na to jak w wymowny sposób dotrzeć dokonsumentów.
Z badania wynika między innymi, że reklamodawcy powinni miećświadomość, iż ingerencja w prywatność konsumenta z grupy AdAvoiders na pewno zostanie odrzucona, jeśli marka w zamian za uwagęodbiorców nie będzie oferowała czegoś wartościowego np. kontenturozrywkowego.
Dołącz do dyskusji: Starcom i Microsoft identyfikują osoby unikające reklam