Stacjom radiowym ubyło prawie pół miliona słuchaczy. Najwięcej zyskała Trójka (raport)
W I półroczu br. radio docierało do 21,92 mln Polaków, o 460 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Średni dobowy zasięg zmniejszył się o 5 min do 267 min. Wśród rozgłośni radiowych najwięcej zyskała Trójka, a na przeciwnym biegunie ex aequo znalazły się Jedynka i Eska.
Średni dobowy zasięg słuchalności radia w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku wyniósł 21,92 mln osób. Przełożyło się to na 72,46 proc. wszystkich Polaków w grupie wiekowej od 15 do 75 lat. Względem analogicznego okresu rok temu radia słuchało mniej o 460 tys. osób - wynika z danych Radio Track Millward Brown, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z kolei średni dobowy czas słuchania radia w I półroczu br. wyniósł 267 min. Był on o 5 min krótszy, niż w analogicznym okresie ub.r.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 15-75 | Dynamika | |
styczeń 2015 : czerwiec 2015 | styczeń 2016 : czerwiec 2016 | ||
Zasięg dzienny (w proc.) | 73,98% | 72,46% | -1,52% |
Zasięg dzienny (w tys. osób) | 22 384 | 21 924 | -460 |
Średni dobowy czas słuchania (w min) | 272 | 267 | -5 |
Udział RMF FM pod względem słuchania w I półroczu 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,7 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc., po wzroście o 0,2 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,6 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. Taką samą stratę zanotowała Eska, która z wynikiem na poziomie 6,7 proc. zamyka pierwszą piątkę zestawienia (jest to najwyżej sklasyfikowana sieć w rankingu). Obie stacje ex aequo zanotowały największy spadek w zestawieniu.
Oczko wyżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,4 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 0,6 pkt. proc. Jednocześnie jest to największy wzrost spośród wszystkich stacji.
Słuchalność stacji radiowych | Wszyscy 15-75 | Dynamika | |
styczeń 2015 : czerwiec 2015 | styczeń 2016 : czerwiec 2016 | W pkt. proc. | |
Radio RMF FM | 24,9% | 24,7% | -0,2% |
Radio ZET | 13,6% | 13,8% | 0,2% |
Jedynka | 9,4% | 8,6% | -0,8% |
Trójka | 7,8% | 8,4% | 0,6% |
ESKA | 7,5% | 6,7% | -0,8% |
A17 | 5,2% | 5,2% | 0,0% |
VOX FM | 4,0% | 4,1% | 0,1% |
Złote przeboje | 3,4% | 3,0% | -0,4% |
RMF MAXXX | 3,0% | 2,7% | -0,3% |
Radio PLUS | 1,8% | 2,1% | 0,3% |
Radio TOK FM | 1,4% | 1,9% | 0,5% |
Radio Maryja | 1,8% | 1,7% | -0,1% |
ANTYRADIO | 1,0% | 1,3% | 0,3% |
RMF Classic | 1,1% | 1,2% | 0,1% |
Radio WAWA | 0,8% | 1,1% | 0,3% |
Radio ZET GOLD | 1,1% | 0,8% | -0,3% |
Dwójka | 0,5% | 0,6% | 0,1% |
Radio POGODA | 0,6% | 0,6% | 0,0% |
Czwórka | 0,5% | 0,4% | -0,1% |
ZET Chilli | 0,3% | 0,3% | 0,0% |
ROCK RADIO | 0,3% | 0,3% | 0,0% |
Radio Muzo.fm | 0,2% | 0,2% | 0,0% |
N= | 41 955 | 41 977 |
|
Dołącz do dyskusji: Stacjom radiowym ubyło prawie pół miliona słuchaczy. Najwięcej zyskała Trójka (raport)
Żaden problem. Zmieniają się słuchane audycje. Wyłączam Trójkę, gdy staje się polityczną szczekaczka (pasma "zapraszamy do Trójki, publicystyka) a włączam na wybrane audycje muzyczne. Na szczęście one jeszcze są...