„National Geographic Polska” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych
W segmencie miesięczników podróżniczych w październiku ub.r. dwa z trzech tytułów zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „NG Traveler”. Zyskały tylko „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic Polska”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w październiku 2016 roku wyniosła 29 631 egz. Była ona o 2,83 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 18 613 egz., po spadku o 6,34 proc. - największym w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 21,68 proc. i uplasował się na poziomie 9 591 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
ZKDP | październik | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 41 000 | 29 637 | 29 631 | 44 500 | 31 039 | 30 494 | -2,83% |
NG Traveler | 31 100 | 18 613 | 18 613 | 31 300 | 19 873 | 19 873 | -6,34% |
Podróże | 23 902 | 10 861 | 9 591 | 23 200 | 9 201 | 7 882 | 21,68% |
W październiku 2016 roku w porównaniu do września 2016 roku wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej też stracił magazyn „NG Traveler” - było to 17,35 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 41 000 | 29 637 | 29 631 | 41 000 | 30 672 | 30 551 | -3,01% |
NG Traveler | 31 100 | 18 613 | 18 613 | 33 000 | 22 520 | 22 520 | -17,35% |
Podróże | 23 902 | 10 861 | 9 591 | 23 700 | 12 635 | 11 335 | -15,39% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych