Sprzedaż większości gazet codziennych spadła, zyskała prasa biznesowa
Sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich spadła w styczniu br. w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna". Zyskały „Puls Biznesu" i „Parkiet", wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Liderem rankingu nadal pozostaje „Fakt" (Ringier Axel Springer Polska). W styczniu br. średnie rozpowszechnianie płatne tego dziennika wyniosło 425 972 egz., czyli zanotował on spadek o 3,1% w zestawieniu z rokiem ubiegłym (więcej na ten temat).
„Gazeta Wyborcza" (Agora) plasuje się na drugim miejscu z wynikiem 336 000 egz., co daje spadek o 2,1% w porównaniu do stycznia 2010 roku. Trzecie miejsce zajął „Super Express" (Murator) ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 183 824 egz., czyli mniejszym o 1,2%.
Poza podium pozostaje „Rzeczpospolita" (Presspublica), której rozpowszechnianie płatne razem zmniejszyło się o 2,0% i wyniosło 142 896 egz.
Największy spadek rozpowszechniania odnotował „Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes). W styczniu 2011 roku rozszedł się on w nakładzie 108 873 egz., co daje spadek o 6,4% r/r.
Zyskał „Puls Biznesu" - jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 18 791 egz., notując wzrost o 2,7%. Najwięcej w rankingu zyskała jednak „Gazeta Giełdy Parkiet". W styczniu rozchodziła się ona w nakładzie 8 091 egz., co dało jej wynik o ponad 16,0% wyższy w porównaniu do stycznia 2010 roku.
W porównaniu do grudnia ubiegłego roku, większość dzienników zanotowała w styczniu spory wzrost. Straciły jedynie „Fakt" (0,06%), „Puls Biznesu" (1,8 %) i „Parkiet Gazeta Giełdy" (3,6 %). Największy wzrost zanotowały: „Przegląd Sportowy" (4,3 %), „Super Express" (2,8 %) i „Rzeczpospolita" (2,8 %) oraz „Dziennik Gazeta Prawna", którego wzrost wyniósł aż 17,8%.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż większości gazet codziennych spadła, zyskała prasa biznesowa