„National Geographic Polska” liderem sprzedaży w 2017 roku, tylko „NG Traveler” na plusie
Liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych w ub.r. był „National Geographic Polska”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „NG Traveler”, a najwięcej straciły „Podróże” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2017 roku wyniosła 29 348 egz. Była ona o 2,86 proc. niższa, niż rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 21 469 egz., po wzroście o 4,61 proc. - jedynym w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się o 8,90 proc. i uplasował się na poziomie 9 069 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
W grudniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „National Geographic Polska”, wyniosła 28 746 egz., po wzroście względem grudnia 2016 roku o 0,02 proc. - jedynym w zestawieniu.
Podium uzupełniają: „NG Traveler” (17 293 egz.; spadek o 15,36 proc.) i „Podróże” (6 801 egz.; w dół o 31,80 proc. - najbardziej w zestawieniu).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” liderem sprzedaży w 2017 roku, tylko „NG Traveler” na plusie
i spośród wielu edycji wybiera i publikuje się najsłabsze dostępne materiały.
... albo celebrytka. Jak porównam sobie pierwsze numery z tymi obecnymi to płakać się chce. Tylko w początkowym okresie naczelnymi byli konkretni...faceci. a nie rozmemłane feminazistki...