„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w 2016 roku
W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2016 roku pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w 2016 roku był tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2015 roku zmniejszyła się o 2,70 proc. i wyniosła 103 901 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 7,75 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 65 040 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy ub.r. wyniósł 45 437 egz., po wzroście o 7,61 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 37 786 egz., po spadku o 4,46 proc.
Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego ostatni numer ukazał się we wrześniu ub.r. Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 21,50 proc. do 24 155 egz.
W grudniu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2015 roku zmniejszyła się o 2,49 proc. do 109 770 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 71 121 egz., po spadku o 12,42 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (42 482 egz.; spadek o 3,24 proc.). Drugie było „Auto-Moto” (41 492 egz.; do góry o 1,88 proc.), a na podium znalazł się jeszcze magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 22 218 egz.; - 7,95 proc.).
Największym wzrostem pochwalić się mógł miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept), który w zestawieniu był ostatni. Jego sprzedaż zwiększyła się o 12,89 proc. do 6 623 egz.
Z kolei największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 35,89 proc. do 11 225 egz., zanotował miesięcznik „Świat Motocykli” (Agora). Zajął on miejsce czwarte.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w 2016 roku