„Kobiety i Życia” i „Poradnik 50+ na czele miesięczników poradnikowych
W lipcu br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”, a oczko niżej uplasował się nowy tytuł - „Poradnik 50+”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Poradnik Domowy”, a najwięcej straciła „Olivia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2019 roku wyniosła 243 905 egz. Względem lipca 2018 roku zmniejszyła się ona o 9,21 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w lipcu br. wyniosła 189 684 egz. Miesięcznik ten wydawany jest już od sierpnia 2017 roku, ale dopiero od tego roku jest kontrolowany przez ZKDP.
Podium uzupełnia miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 187 910 egz., po wzroście o 3,34 proc.
Piąte miejsce zajął „Poradnik Domowy” (Wydawnictwo Bauer; do czerwca br. tytuł ten wydawało Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika poszła do góry o 5,36 proc. do 143 742 egz. - jednocześnie był to największy wzrost zestawieniu. Tytuł ten jednak spadł z czwartek lokaty.
Z kolei największy spadek, wynoszący 31,97 proc. do 63 169 egz., odnotowała tutaj „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten w zestawieniu był ostatni.
Względem poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem też pochwalić się mógł „Poradnik Domowy” - było to 19,11 proc.
Największy spadek, wynoszący 5,61 proc., odnotował tutaj „Poradnik 50+”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Kobiety i Życia” i „Poradnik 50+ na czele miesięczników poradnikowych