„National Geographic Polska” na czele sprzedaży, ale z największym spadkiem
W segmencie miesięczników podróżniczych w styczniu br. wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej stracił „National Geographic Polska”. Tytuł ten jednak utrzymał pozycję najchętniej kupowanego - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w styczniu 2019 roku wyniosła 22 678 egz. Była ona o 13,87 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 19 551 egz., po spadku o 5,29 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,01 proc. i uplasował się na poziomie 8 049 egz.
W styczniu 2019 roku w porównaniu do grudnia 2018 roku dwa z trzech tytułów zanotowały wzrosty, a liderem pod tym względem był „NG Traveler” – było to 6,92 proc.
Jedyny spadek, wynoszący 3,01 proc., odnotował „National Geographic Polska”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” na czele sprzedaży, ale z największym spadkiem