„National Geographic Polska” na czele sprzedaży. „Podróże” z dużym wzrostem
W segmencie miesięczników podróżniczych w lutym br. dwa z trzech tytułów odnotowały spadki, a najwięcej stracił „National Geographic Polska”. Tytuł ten jednak utrzymał pozycję najchętniej kupowanego. Jedynym wzrostem pochwalić się mogły „Podróże” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lutym 2019 roku wyniosła 21 506 egz. Była ona o 17,42 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 17 405 egz., po spadku o 15,33 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 25,61 proc. i uplasował się na poziomie 8 506 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
W lutym 2019 roku w porównaniu do stycznia 2018 roku też dwa z trzech tytułów zanotowały spadki, a liderem pod tym względem był „NG Traveler” - było to 10,98 proc.
Jedyny wzrost, wynoszący 5,68 proc., też odnotowały „Podróże”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” na czele sprzedaży. „Podróże” z dużym wzrostem